🎓 Art: aprendre per experimentació i no per repetició

"A través de l'art podem trobar eines pràctiques que suposin una experiència d'aprenentatge motivant i completa per als nostres alumnes" ha afirmat la directora pedagògica del Col·legi CreaNOVA de Sant Cugat, Olga Arnedo en la V edició de la versió monogràfica Education Talks. I és que per a aquesta professional de l'educació l'aprenentatge ha de ser per experimentació i no per repetició.

Fecha: divendres, 29 de de novembre de 2019 a las 15:15h

Art: aprendre per experimentació i no per repetició

"A través de l'art podem trobar eines pràctiques que suposin una experiència d'aprenentatge motivadora i completa per als nostres alumnes", ha afirmat la directora pedagògica del Col·legi CreaNOVA de Sant Cugat, Olga Arnedo, en la V edició de la versió monogràfica d'Education Talks. I és que, per a aquesta professional de l'educació, l'aprenentatge ha de ser per experimentació i no per repetició.

Una de les claus de l'èxit en l'educació és la motivació de l'alumne o alumna, perquè, tal com ha dit el director del departament d'Educació i Humanitats de la Universitat, Marcin Kazmierczak, "a un nen no només cal ensenyar-li, també cal motivar-lo, tocar el seu punt passional". Una de les maneres de fer-ho és la literatura. Per a Kazmierczak, en "la lectura hi ha grans exemples, però no només cal quedar-se amb el text, també cal analitzar-lo".

Una altra manera de motivar l'aprenentatge de l'alumnat és amb la música. I així ho apliquen Carme Guerrero, directora de l'Escola Catalunya, i Ignasi Gómez, responsable del Departament de Pedagogia de l'ESMUC.

Tots dos han format un tàndem per aportar a l'Escola Catalunya un toc diferencial, ja que consideraven que la música era un mètode d'aprenentatge útil per, tal com diu Guerrero, "fer més visibles els sentiments".

Tots aquests motius fan que l'entrada de l'art com a llenguatge educatiu a les aules sigui de gran utilitat. Així ho creu el director de l'Escola Immaculada de Vilassar de Dalt i mestre especialista en educació artística, Dimas Fàbregas. Fàbregas aplica l'art a la seva escola per aprendre perquè "els artistes remouen consciències, per la qual cosa afavoreix la reflexió i la gestió emocional".

La V edició d'Education Talks ha tancat la jornada amb preguntes que han anat sorgint entre els assistents al llarg de les diferents ponències.

 

Art: aprendre per experimentació i no per repetició