🎓

La nostra universitat ha estat triada pel publicitari Marçal Moliné per a fer-se càrrec de part de la seva obra bibliogràfica. Es tracta d'una donació consistent a documents pertanyents al seu arxiu personal i que es compon de llibres, documentació d'agència, anotacions personals i material audiovisual.

Fecha: dimarts, 19 de de juliol de 2022 a las 17:15h

Custodis del llegat d'un mestre de la publicitat

La nostra universitat ha estat triada pel publicitari Marçal Moliné per a fer-se càrrec de part de la seva obra bibliogràfica. Es tracta d'una donació consistent a documents pertanyents al seu arxiu personal i que es compon de llibres, documentació d'agència, anotacions personals i material audiovisual.

En l'acte de lliurament formal de la donació, el rector, Rafael Rodríguez-Ponga, ha volgut subratllar el component d'"homenatge" a Moliné que tenia també la cerimònia. També ha ressaltat el valor que té la col·lecció per a "investigadors i docents" de l'àmbit de la Publicitat i la Comunicació.

A més del rector, han intervingut una de les filles de Moliné, Carlota Moliné, i el director d'estudis del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Alfonso Freire. El director del Departament de Comunicació, José Ignacio Castelló, el degà de la Facultat de Comunicació, Educación i Humanitats, Enrique Martínez, i la dona de Moliné també han estat presents.

Freire ha destacat el caràcter pioner de Moliné en el món de la Publicitat a Espanya. "Quan recordem la dècada daurada de la publicitat espanyola dels 70 i 80, Marçal Moliné és una figura altament reconeguda i premiada. Moliné és considerat un dels publicitaris més importants de la història de la publicitat espanyola per la seva trajectòria professional, per la seva contribució a la docència i per deixar-nos La Força de la Publicitat, el que potser és el llibre més influent de la publicitat catalana", ha observat.

A més, també ha volgut expressar el seu agraïment, a més de per la donació que avui es formalitzava, per "ensenyar-nos a entendre millor al consumidor, per demostrar que existeix un vessant científic en la nostra professió i, per descomptat, pel teu etern somriure i humilitat". Així mateix, també ha valorat la petjada que oliné ha deixat en la Universitat. "Va ser una peça clau en la constitució dels estudis de Publicitat i Relacions Públiques en la nostra universitat. Durant anys, va impartir les assignatures de Creativitat amb rigor i passió".

Observatori digital

El nom de Marçal Moliné (1936) estarà sempre lligat a les sigles MMLB, agència de Barcelona considerada l'epicentre de la transformació publicitària a Espanya. Moliné també va ser director creatiu de Tandem DDB Barcelona i de Bassat *Ogilvy Madrid i va pertànyer al projecte de Publicis. Ha esta tres vegades membre del jurat del Festival de Cannes.

De la seva faceta divulgativa, destaca el seu interès per teoritzar sobre els fonaments de la captació de la percepció dels públics. Les seves obres La força de la publicitat i Malícia per vendre amb marca són una autèntica referència en el seu camp.

La Universitat rep la donació bibliogràfica en el marc dels seus estudis de Publicitat i Relacions Públiques, en els quals Moliné va ser professor. Existeix un projecte de digitalització del material donat amb la intenció de crear un observatori digital integrat en l'esfera del metavers.

Custodis del llegat d'un mestre de la publicitat