Seguint el model dels colleges característics de les universitats anglosaxones, el Campus de Bellesguard de la Universitat Abat Oliba CEU pot acollir fins a 2.000 estudiants, en grups reduïts per matèria i amb seguiment de tutoria, la qual cosa facilita la personalització de la docència i l’orientació a la qualitat en tots els seus serveis.
La societat de la informació i del coneixement en la qual estem immersos requereix que l’ensenyament universitari, l’última baula acadèmica abans de la incorporació al món professional, estigui d’acord amb els reptes que planteja el món del segle XXI. Per això la Universitat Abat Oliba CEU ofereix un model docent d’aprenentatge dels seus alumnes i d’actitud educativa diferencial i innovador respecte als estàndards tradicionals:
Un model d’ensenyament capaç de formar persones amb criteri i recursos per fer front als canvis constants de la societat actual.
La interacció ensenyament-aprenentatge té lloc mitjançant classes expositives i sessions pràctiques, seminaris, acció de tutoria, activitats acadèmiques complementàries, la integració de la teoria amb la pràctica, el mètode del cas i el seguiment individual.
La relació entre els professors i els alumnes esdevé l’eix docent que fomenta el desig d’aprendre, la curiositat i l’ambició intel·lectual.
El règim de tutories constitueix un dels instruments que contribueixen amb més eficàcia a la formació acadèmica i humana dels alumnes de la Universitat Abat Oliba CEU.
La tutoria ha d’entendre’s com un dret i, alhora, com un deure per als alumnes de la Universitat Abat Oliba CEU. Ha de concebre’s com una exigència de la personalització del procés formatiu de l’estudiant i com un servei educatiu que se li presta per obtenir el millor rendiment de les seves possibilitats personals.
La finalitat és que l’alumnat rebi la informació i orientació necessàries per facilitar-ne la integració a la Universitat, el procés d’aprenentatge i el pas al món professional.
Tots els futurs alumnes interessats a rebre una orientació vocacional, poden fer entrevistes d’orientació, en les quals els tutors expliquen als futurs alumnes el funcionament de la Universitat Abat Oliba CEU i el grau en què estiguin interessats, i els resolen tots els dubtes que puguin tenir.
L'objectiu de l'acció tutorial és assessorar l'alumne o alumna en tot el que pugui contribuir a millorar-ne el rendiment acadèmic, a facilitar-ne la participació en la vida universitària i la formació humana, cultural i espiritual.
Les funcions principals de la tutoria són:
Tots els alumnes tindran assignat un tutor o tutora el primer mes d’inici dels estudis i serà vigent al llarg de tot el transcurs dels estudis del grau.
La tutoria s’exerceix mitjançant entrevistes programades o ocasionals. Durant el primer curs hi ha almenys cinc entrevistes programades. Durant els cursos següents la tutoria s’exerceix en mode més lliure i, per tant, no hi ha un nombre determinat d’entrevistes programades.
El responsable del pla d’acció tutorial és la vicerectora d’Estudiants i Qualitat, la Dra. Maite Signes, que presideix la Comissió d’Acció Tutorial, encarregada de l’aplicació i supervisió del pla d’acció tutorial.
|
|
CORREU |