🎓 Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship | Universitat Abat Oliba CEU

Máster Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship
Màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship
Denominació

Màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship 

 

Àrea acadèmica

Empresa i Economia

Durada / Crèdits

12/15 mesos
90/120 ECTS 

 

Idioma

Anglès

places / modalitat

35 / presencial

Organitzat amb

 

 
Perfil alumne

Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials, amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

Admissió i matrícula

El procés d’admissió està obert de febrer a setembre. Els candidats han de presentar la sol·licitud d’admissió al Servei de Màster i Postgrau i mantenir una entrevista amb la direcció del programa. El Servei de Màster i Postgrau notifica als candidats l’estat de la seva sol·licitud. En qualsevol cas, és responsabilitat de cada estudiant assegurar-se que la documentació requerida s’envia dins del termini preestablert.

Calendari i horari

El programa es divideix en tres semestres: el primer (octubre 2020 - gener 2021) es fa a la SAA School of Management (Torí, Itàlia); el segon (febrer-maig 2021) és a la Universitat Abat Oliba CEU (Campus Bellesguard, Barcelona, Espanya); i el tercer (setembre-desembre 2021) es fa a Torí o Barcelona segons les pràctiques escollides i el treball de final de màster.

Calendari Acadèmic

Horari Clases

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya).

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Presentació

La cultura de la sostenibilitat, la innovació i l’emprenedoria en el sector de l’alimentació és el motor dels estudis d’aquest màster internacional. Es tracta d’un curs únic que forma estudiants motivats i els ofereix el lideratge i les eines professionals per convertir-se en emprenedors sostenibles d'èxit que desenvolupin models de negoci innovadors en la indústria alimentària i de begudes. El màster se centra en les petites i mitjanes empreses, i en la perspectiva internacional.

2. Metodologia

La metodologia d’aprenentatge del màster en Food & Beverage and Sustainable Entrepreneurship combina sessions presencials obligatòries de dilluns a dijous, amb visites a empreses els divendres. Els estudiants reben atenció personalitzada dels docents a través d’eines en línia (com el Blackboard) durant tot el programa. L’estada de pràctiques (30 ECTS) s’ha d’acordar amb el centre on es desenvolupin; es poden fer a Itàlia o a Espanya.

3. Per què cursar aquest programa?
  • Ofereix eines i coneixements per començar un negoci d’èxit en el sector de l’alimentació i les begudes.
  • Forma nous emprenedors del sector en un ambient acadèmic i pràctic alhora.
  • Ensenya a construir una xarxa de contactes del sector per enfortir l’empresa.
  • Ofereix un ampli ventall de socis potencials i contactes professionals.
  • Promou l’aprenentatge en un ambient multicultural.
  • Crea oportunitats de negoci a Itàlia i a Espanya, dos dels productors líders de la indústria agroalimentària a Europa.
  • Promou i afavoreix un ambient i una comunitat òptims a través de la creació d’empreses sostenibles.
  • Ensenya a liderar la transformació d'empreses tradicionals del sector alimentari i de begudes perquè siguin sostenibles i competitives al segle XXI.
 
4. Desenvolupament professional

Els emprenedors sostenibles reben un coneixement de màxima qualitat i desenvolupen l’habilitat d’innovar i de convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini, i també aprenen a liderar models de negoci innovadors en empreses consolidades. Els emprenedors sostenibles, des del nostre punt de vista, tenen dos perfils:

  • creadors del seu negoci propi
  • rol de gestió innovadora en una realitat empresarial consolidada per innovar en models de negoci i desenvolupar mercats nous
5. Internacionalització

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya). Es pretén reunir una experiència docent valuosa, les millors pràctiques empresarials i el coneixement de la cultura local sobre alimentació i begudes a través d’una experiència única sobre el terreny.

6. Programa d'estudis

El programa d’estudis de MFBSE ofereix la possibilitat de cursar els primers mòduls del màster per separat i obtenir títols i certificacions diferents segons l’opció escollida. Els estudiants que només vulguin cursar un o dos mòduls obtenen els diplomes següents:

Mòdul de Torí: 30 ECTS
Diploma en Management & Culture in Food and Beverage

Mòdul de Barcelona: 30 ECTS
Diploma en Social & Sustainable Entrepreneurship in Food & Beverage

Mòdul de Torí + mòdul de Barcelona (dos semestres / un curs acadèmic): 60 ECTS
Master's Degree in Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship (títol propi no oficial)

7. Recursos d'informació i espais

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Pla d'estudis

1r semestre (octubre 2020 - gener 2021)

    SAA SCHOOL OF MANAGEMENT – TORÍ (40 ECTS)

    • Cultura i Patrimoni del Sector Alimentari i de les Begudes (10 ECTS)
    • Estratègia Empresarial i Gestió de Projectes (10 ECTS)
    • Comptabilitat i Informes (10 ECTS)
    • Seminari sobre Creació i Implementació del Pla de Negoci (5 ECTS)
    • Viatge de Negocis: Slow Food o Empresa Social (Roma, Itàlia) (5 ECTS)

    2n semestre (febrer 2021 - juny 2021)

    UNIVERSITAT ABAT OLIBA CEU – BARCELONA (40 ECTS)

    • Màrqueting i Comunicació Internacional (8 ECTS)
    • Gestió de les Cadenes de Subministrament (8 ECTS)
    • Empresa Familiar i Legislació (8 ECTS)
    • Emprenedoria Social i Creativitat (7 ECTS)
    • Ètica Empresarial (3 ECTS)
    • Recerca en Metodologia (1 ECTS)

    3r semestre (setembre 2021 - desembre 2021)

    TREBALL DE FINAL DE MÀSTER I PRÀCTIQUES

    • Treball de Final de Màster (10 ECTS)
    • Pràctiques (30 ECTS, 300 hores)

    El treball es pot lliurar al setembre o al desembre, un cop els estudiants han acabat les pràctiques.

    Professorat

    CLAUSTRE DE PROFESSORS

     

    Director acadèmic

    Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.

    Directora (Itàlia)

    Chiara Civera. Professora titular d'Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals com British Food Journal o Business Ethics: a European Review.

    Director (Espanya)

    Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i ha fet programes en Gestió Internacional a la Universitat de Bath (el Regne Unit) i a l’HEC Business School (França). Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica per la Universitat Abat Oliba CEU.

     

    Claustre de professors (Torí)

    • Marcella Baiunco. Doctora en Psicologia i Gestió, i professora ajudant de Psicologia i Gestió a la SAA School of Management. 
    • Riccardo Beltramo. Catedràtic del Departament de Merceologia de la Universitat de Torí des del 2005. Càtedra en Sistemes de Gestió Ambiental i Certificació. 
    • Valter Cantino. Catedràtic en Administració d’Empreses de la Universitat de Torí. Director emèrit la SAA School of Management. President del màster en Gestió de la Comunicació i la Informació, i fundador de la spin-off acadèmica Manage&Monitor. 
    • Cecilia Casalegno. Doctora investigadora en Administració d’Empreses a la School of Management de la Universitat de Torí. Docent de Màrqueting, Estratègia de Recursos Humans i Comunicació. Especialista en Comunicació Integrada, Estratègies de Desenvolupament del Lideratge i Gestió de Recursos Humans.
    • Chiara Civera. Professora titular d’Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals, com British Food Journal Business Ethics: a European Review.
    • Federico de Cesare Viola. Professor de comunicació i cultura gastronòmica en diverses universitats americanes. Màster en Comunicació Gastronòmica i Enològica de la Universitat de Comunicació i Llengües de Milà (IULM) i en Disseny Gastronòmic de l’Escola Politècnica de Disseny de Milà.
    • Simone de Colle. Professora adjunta d’Estratègia i Ètica Empresarial a la IÉSEG School of Management (CNRS-LEM) de París. Doctora en Gestió i Ètica Empresarial per la Darden School of Business de la Universitat de Virgínia.
    • Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.
    • Chiara Giachino. Doctora i investigadora en Administració d’Empreses al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Professora de Màrqueting, Màrqueting Industrial, Estratègia Empresarial i Gestió Empresarial en grau i postgrau. 
    • Fabrizio Mosca. Professor adjunt de màrqueting i estratègia comercial a la Universitat de Torí. Doctor en Administració d’Empreses per la Universitat Bocconi de Milà. Professor de diversos MBS i màsters a Itàlia i a la resta del món.
    • Giovanni Peira. Professor al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Membre del Centre de Recerca Interdepartamental de Riscos Naturals en Terrenys Muntanyosos i Accidentats d’UNITO i de l’Acadèmia Italiana de Merceologia (AISME).

     

    Claustre de professors (Barcelona)

    • Jorge Calvo. MBA i màster en Estudis Avançats d’Economia per la Universitat Abat Oliba CEU, i postgraduat en Administració General per la Harvard Business School.
    • Rogelio García Contreras. Director del Programa d’Innovació Social al Walton College of Business de la Universitat d’Arkansas. Doctor en Política i Desenvolupament Internacional per l’Escola d’Estudis Internacionals Josef Korbel de la Universitat de Denver.
    • David Grau. Professor de Transformació Digital i director de màrqueting a Slimstock, l’empresa especialitzada en optimització d’inventaris líder a Europa.
    • Juan Francisco Jiménez. Director del màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU. Periodista especialitzat en innovació comunicativa. Director de la Talent&Work Area de la Universitat Abat Oliba CEU.
    • Pedro Navarrete. Doctor en Economia i Administració d’Empreses, i màster en Administració d’Empreses (MBA) per la IESE Business School. Soci director a mtH-3 Make Things Happen i vicepresident sènior a Sony Espanya.
    • Carmen Parra. Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i màster en Dret Europeu per la Universitat Lliure de Brussel·les. És la directora del Departament d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU i directora del màster en Comunicació i Gestió d’Entitats Socials i Solidàries de la mateixa universitat. 
    • César Pérez Aznar. Coordinador de projectes estratègics per a Otsuka Pharmaceutical España. Especialista en estratègia tecnològica en la indústria de l’electrònica de consum, en salut del consumidor i en la indústria farmacèutica.
    • Anna Riera. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull (Barcelona). Coordinadora del suplement "Gourments", d’El Periódico de Catalunya. Coautora de Barcelona: culinary and cultural history of Catalan cuisine (editorial Roeman & Littlefield).
    • Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i la Universitat de Bath (el Regne Unit) (1995-2000), i màster CEMS en Gestió Internacional per l’HEC Business School (França).
    • Gwenn Vallegant. Graduada en Tècniques Comercials per l’Académie de Rennes i màster en Comerç Internacional per la Universitat de Brest. Especialista en mindfulness i coaching i fa de customer relation team leader a DHL Espanya.

     

       

      Sortides

      SORTIDES PROFESSIONALS

      Els graduats del màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship reben una formació de màxima qualitat i desenvolupen les habilitats necessàries per innovar i convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini. Amb això contribuiran a crear models de negoci innovadors en empreses consolidades o en projectes nous. Es desenvolupen, per tant, dos rols principals:

      •   emprenedor d'un negoci propi (founders, start-uppers)
      •   direcció i gestió en empreses consolidades del sector de l'alimentació o les begudes

      En el segon supòsit, la finalitat és innovar amb models de negoci i desenvolupar mercats nous mitjançant: 
      •   anàlisi de mercats
      •   gestió de projectes
      •   desenvolupament corporatiu i empresarial 
      •   consultoria de qualitat i sostenibilitat 
      •   comunicació i màrqueting de la marca 
      •   gestió estratègica de la innovació i desenvolupament del producte


       

      Col·laboradors

      Preus i ajuts

      IMPORT TOTAL

      12.500 € (10 % de descompte si no es fan les pràctiques)

      El preu inclou: els 120 crèdits ECTS del màster amb reconeixement internacional, les pràctiques i el treball de final de màster. Els mòduls del primer i tercer semestre es poden cursar de manera independent i atorguen un títol de postgrau. El preu del mòdul és de 4.500 €.

       

      Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

      L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

      FORMA DE PAGAMENT

      Un cop formalitzada la reserva, l’import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

       

      • Pagament únic

        El pagament únic a l'inici del programa per valor de l'import total del màster.

      •  

      • Pagament fraccionat

        Pagament fraccionat en les quotes següents:

        - Matrícula: 1.250 € al setembre, abans de començar classes
        - Primer semestre: 3.750 € el mes de novembre
        - Segon semestre: 3.750 € el mes de febrer
        - Tercer semestre: 3.750 € el mes de maig

      • Acords de finançament

        Amb Banc Sabadell, CaixaBank, el BBVA i Banc Sabadell. Comporten el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.
         

      • Desistiment de reserva

        S'ha establert fins al 30 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.*

        *Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

      MÉS INFORMACIÓ

      Postgrau i Extensió Universitària
      Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
      Tel. +34 93 253 72 03
      master@uao.es

      Qualitat i normativa

      PERFIL D'INGRÉS

      Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials; amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

      OBJECTIUS

      • Canalitzar les idees creatives perquè tinguin una implementació empresarial.
      • Oferir informació clau sobre el sector i ajudar els estudiants a reconèixer noves tendències i oportunitats de negoci que prenguin com a base la sostenibilitat i la innovació.
      • Oferir formació en gestió de primera qualitat per desenvolupar plans de negoci i estratègies de màrqueting que permetin crear pimes.
      • Oferir una combinació equilibrada entre acadèmics, experts, emprenedors i directius del sector.
      • Ensenyar a gestionar la comunicació interna i externa de manera efectiva.
      • Donar idees que inspirin a desenvolupar-les.
      • Presentar de manera clara els sistemes fiscals i jurídics dels dos països.
      • Fer de guia en la creació de negocis sostenibles i de models de negoci innovadors d’acord amb els requeriments ètics i responsables.
      • Obrir un debat sobre les tendències i les implicacions del sector de l’alimentació i les begudes.
      • Ajudar els estudiants a entendre aspectes complexos que afecten tant l’enogastronomia com altres disciplines.

      NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

      Máster

      Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship