🎓 Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship | Universitat Abat Oliba CEU

Máster Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship
Màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship
Denominació

Màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship 

 

Àrea acadèmica

Empresa i Economia

Durada / Crèdits

12/15 mesos
90/120 ECTS 

 

Idioma

Anglès

places / modalitat

35 / presencial

Organitzat amb

 

 
Perfil alumne

Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials, amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

Admissió i matrícula

El procés d’admissió està obert de febrer a setembre. Els candidats han de presentar la sol·licitud d’admissió al Servei de Màster i Postgrau i mantenir una entrevista amb la direcció del programa. El Servei de Màster i Postgrau notifica als candidats l’estat de la seva sol·licitud. En qualsevol cas, és responsabilitat de cada estudiant assegurar-se que la documentació requerida s’envia dins del termini preestablert.

Calendari i horari

El programa es divideix en tres semestres: el primer (octubre 2020 - gener 2021) es fa a la SAA School of Management (Torí, Itàlia); el segon (febrer-maig 2021) és a la Universitat Abat Oliba CEU (Campus Bellesguard, Barcelona, Espanya); i el tercer (setembre-desembre 2021) es fa a Torí o Barcelona segons les pràctiques escollides i el treball de final de màster.

Calendari Acadèmic

Horari Clases

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya).

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Presentació

La cultura de la sostenibilitat, la innovació i l’emprenedoria en el sector de l’alimentació és el motor dels estudis d’aquest màster internacional. Es tracta d’un curs únic que forma estudiants motivats i els ofereix el lideratge i les eines professionals per convertir-se en emprenedors sostenibles d'èxit que desenvolupin models de negoci innovadors en la indústria alimentària i de begudes. El màster se centra en les petites i mitjanes empreses, i en la perspectiva internacional.

2. Metodologia

La metodologia d’aprenentatge del màster en Food & Beverage and Sustainable Entrepreneurship combina sessions presencials obligatòries de dilluns a dijous, amb visites a empreses els divendres. Els estudiants reben atenció personalitzada dels docents a través d’eines en línia (com el Blackboard) durant tot el programa. L’estada de pràctiques (30 ECTS) s’ha d’acordar amb el centre on es desenvolupin; es poden fer a Itàlia o a Espanya.

3. Per què cursar aquest programa?
  • Ofereix eines i coneixements per començar un negoci d’èxit en el sector de l’alimentació i les begudes.
  • Forma nous emprenedors del sector en un ambient acadèmic i pràctic alhora.
  • Ensenya a construir una xarxa de contactes del sector per enfortir l’empresa.
  • Ofereix un ampli ventall de socis potencials i contactes professionals.
  • Promou l’aprenentatge en un ambient multicultural.
  • Crea oportunitats de negoci a Itàlia i a Espanya, dos dels productors líders de la indústria agroalimentària a Europa.
  • Promou i afavoreix un ambient i una comunitat òptims a través de la creació d’empreses sostenibles.
  • Ensenya a liderar la transformació d'empreses tradicionals del sector alimentari i de begudes perquè siguin sostenibles i competitives al segle XXI.
 
4. Desenvolupament professional

Els emprenedors sostenibles reben un coneixement de màxima qualitat i desenvolupen l’habilitat d’innovar i de convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini, i també aprenen a liderar models de negoci innovadors en empreses consolidades. Els emprenedors sostenibles, des del nostre punt de vista, tenen dos perfils:

  • creadors del seu negoci propi
  • rol de gestió innovadora en una realitat empresarial consolidada per innovar en models de negoci i desenvolupar mercats nous
5. Internacionalització

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya). Es pretén reunir una experiència docent valuosa, les millors pràctiques empresarials i el coneixement de la cultura local sobre alimentació i begudes a través d’una experiència única sobre el terreny.

6. Programa d'estudis

El programa d’estudis de MFBSE ofereix la possibilitat de cursar els primers mòduls del màster per separat i obtenir títols i certificacions diferents segons l’opció escollida. Els estudiants que només vulguin cursar un o dos mòduls obtenen els diplomes següents:

Mòdul de Torí: 30 ECTS
Diploma en Management & Culture in Food and Beverage

Mòdul de Barcelona: 30 ECTS
Diploma en Social & Sustainable Entrepreneurship in Food & Beverage

Mòdul de Torí + mòdul de Barcelona (dos semestres / un curs acadèmic): 60 ECTS
Master's Degree in Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship (títol propi no oficial)

7. Recursos d'informació i espais

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

8. Certificat Leadership Essentials

El màster incorpora el certificat Leadership Essentials, un programa del Center for Creative Leadership (CCL) que treballa diferents habilitats dels estudiants, en descobreix el potencial de lideratge i els ofereix les eines que necessiten tant en l'àmbit professional com en el personal.

Les persones que participin en el programa adquiriran una visió àmplia del seu propi estil de lideratge de forma innovadora i dinàmica a través de tres mòduls:

  • Autoanàlisi per explotar tot el seu potencial
  • Habilitats interpersonals per multiplicar la seva capacitat d'influència sobre els altres
  • Definició d'objectius per a cada projecte, de les oportunitats de cada context i de les estratègies guanyadores en cada moment

La UAO CEU és l'única universitat de Catalunya que té el suport del CCL per impartir aquests mòduls de lideratge. 

El CCL se situa entre les cinc millors institucions del món en formació executiva, segons el Financial Times. El seu model l'avalen més de 46 anys d'experiència, en els quals ha format més de 20.000 líders de 20 països diferents.

 

Pla d'estudis

1r semestre (octubre 2020 - gener 2021)

    SAA SCHOOL OF MANAGEMENT – TORÍ (40 ECTS)

    • Cultura i Patrimoni del Sector Alimentari i de les Begudes (10 ECTS)
    • Estratègia Empresarial i Gestió de Projectes (10 ECTS)
    • Comptabilitat i Informes (10 ECTS)
    • Seminari sobre Creació i Implementació del Pla de Negoci (5 ECTS)
    • Viatge de Negocis: Slow Food o Empresa Social (Roma, Itàlia) (5 ECTS)

    2n semestre (febrer 2021 - juny 2021)

    UNIVERSITAT ABAT OLIBA CEU – BARCELONA (40 ECTS)

    • Màrqueting i Comunicació Internacional (8 ECTS)
    • Gestió de les Cadenes de Subministrament (8 ECTS)
    • Empresa Familiar i Legislació (8 ECTS)
    • Emprenedoria Social i Creativitat (7 ECTS)
    • Ètica Empresarial (3 ECTS)
    • Recerca en Metodologia (1 ECTS)
    • Leadership Essentials / Diploma CCL (5 ECTS)

    3r semestre (setembre 2021 - desembre 2021)

    TREBALL DE FINAL DE MÀSTER I PRÀCTIQUES

    • Treball de Final de Màster (10 ECTS)
    • Pràctiques (30 ECTS, 300 hores)

    El treball es pot lliurar al setembre o al desembre, un cop els estudiants han acabat les pràctiques.

    Professorat

    CLAUSTRE DE PROFESSORS

     

    Director acadèmic

    Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.

    Directora (Itàlia)

    Chiara Civera. Professora titular d'Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals com British Food Journal o Business Ethics: a European Review.

    Director (Espanya)

    Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i ha fet programes en Gestió Internacional a la Universitat de Bath (el Regne Unit) i a l’HEC Business School (França). Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica per la Universitat Abat Oliba CEU.

     

    Claustre de professors (Torí)

    • Marcella Baiunco. Doctora en Psicologia i Gestió, i professora ajudant de Psicologia i Gestió a la SAA School of Management. 
    • Riccardo Beltramo. Catedràtic del Departament de Merceologia de la Universitat de Torí des del 2005. Càtedra en Sistemes de Gestió Ambiental i Certificació. 
    • Valter Cantino. Catedràtic en Administració d’Empreses de la Universitat de Torí. Director emèrit la SAA School of Management. President del màster en Gestió de la Comunicació i la Informació, i fundador de la spin-off acadèmica Manage&Monitor. 
    • Cecilia Casalegno. Doctora investigadora en Administració d’Empreses a la School of Management de la Universitat de Torí. Docent de Màrqueting, Estratègia de Recursos Humans i Comunicació. Especialista en Comunicació Integrada, Estratègies de Desenvolupament del Lideratge i Gestió de Recursos Humans.
    • Chiara Civera. Professora titular d’Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals, com British Food Journal Business Ethics: a European Review.
    • Federico de Cesare Viola. Professor de comunicació i cultura gastronòmica en diverses universitats americanes. Màster en Comunicació Gastronòmica i Enològica de la Universitat de Comunicació i Llengües de Milà (IULM) i en Disseny Gastronòmic de l’Escola Politècnica de Disseny de Milà.
    • Simone de Colle. Professora adjunta d’Estratègia i Ètica Empresarial a la IÉSEG School of Management (CNRS-LEM) de París. Doctora en Gestió i Ètica Empresarial per la Darden School of Business de la Universitat de Virgínia.
    • Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.
    • Chiara Giachino. Doctora i investigadora en Administració d’Empreses al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Professora de Màrqueting, Màrqueting Industrial, Estratègia Empresarial i Gestió Empresarial en grau i postgrau. 
    • Fabrizio Mosca. Professor adjunt de màrqueting i estratègia comercial a la Universitat de Torí. Doctor en Administració d’Empreses per la Universitat Bocconi de Milà. Professor de diversos MBS i màsters a Itàlia i a la resta del món.
    • Giovanni Peira. Professor al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Membre del Centre de Recerca Interdepartamental de Riscos Naturals en Terrenys Muntanyosos i Accidentats d’UNITO i de l’Acadèmia Italiana de Merceologia (AISME).

     

    Claustre de professors (Barcelona)

    • Jorge Calvo. MBA i màster en Estudis Avançats d’Economia per la Universitat Abat Oliba CEU, i postgraduat en Administració General per la Harvard Business School.
    • Rogelio García Contreras. Director del Programa d’Innovació Social al Walton College of Business de la Universitat d’Arkansas. Doctor en Política i Desenvolupament Internacional per l’Escola d’Estudis Internacionals Josef Korbel de la Universitat de Denver.
    • David Grau. Professor de Transformació Digital i director de màrqueting a Slimstock, l’empresa especialitzada en optimització d’inventaris líder a Europa.
    • Juan Francisco Jiménez. Director del màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU. Periodista especialitzat en innovació comunicativa. Director de la Talent&Work Area de la Universitat Abat Oliba CEU.
    • Pedro Navarrete. Doctor en Economia i Administració d’Empreses, i màster en Administració d’Empreses (MBA) per la IESE Business School. Soci director a mtH-3 Make Things Happen i vicepresident sènior a Sony Espanya.
    • Carmen Parra. Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i màster en Dret Europeu per la Universitat Lliure de Brussel·les. És la directora del Departament d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU i directora del màster en Comunicació i Gestió d’Entitats Socials i Solidàries de la mateixa universitat. 
    • César Pérez Aznar. Coordinador de projectes estratègics per a Otsuka Pharmaceutical España. Especialista en estratègia tecnològica en la indústria de l’electrònica de consum, en salut del consumidor i en la indústria farmacèutica.
    • Anna Riera. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull (Barcelona). Coordinadora del suplement "Gourments", d’El Periódico de Catalunya. Coautora de Barcelona: culinary and cultural history of Catalan cuisine (editorial Roeman & Littlefield).
    • Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i la Universitat de Bath (el Regne Unit) (1995-2000), i màster CEMS en Gestió Internacional per l’HEC Business School (França).
    • Gwenn Vallegant. Graduada en Tècniques Comercials per l’Académie de Rennes i màster en Comerç Internacional per la Universitat de Brest. Especialista en mindfulness i coaching i fa de customer relation team leader a DHL Espanya.

     

       

      Sortides

      SORTIDES PROFESSIONALS

      Els graduats del màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship reben una formació de màxima qualitat i desenvolupen les habilitats necessàries per innovar i convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini. Amb això contribuiran a crear models de negoci innovadors en empreses consolidades o en projectes nous. Es desenvolupen, per tant, dos rols principals:

      •   emprenedor d'un negoci propi (founders, start-uppers)
      •   direcció i gestió en empreses consolidades del sector de l'alimentació o les begudes

      En el segon supòsit, la finalitat és innovar amb models de negoci i desenvolupar mercats nous mitjançant: 
      •   anàlisi de mercats
      •   gestió de projectes
      •   desenvolupament corporatiu i empresarial 
      •   consultoria de qualitat i sostenibilitat 
      •   comunicació i màrqueting de la marca 
      •   gestió estratègica de la innovació i desenvolupament del producte


       

      Col·laboradors

      Preus i ajuts

      IMPORT TOTAL

      12.500 € (10 % de descompte si no es fan les pràctiques)

      El preu inclou: els 120 crèdits ECTS del màster amb reconeixement internacional, les pràctiques i el treball de final de màster. Els mòduls del primer i tercer semestre es poden cursar de manera independent i atorguen un títol de postgrau. El preu del mòdul és de 4.500 €.

       

      Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

      L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

      FORMA DE PAGAMENT

      Els candidats admesos dins del període ordinari han de reservar plaça mitjançant el pagament de 250 €, que es descompten del preu total. Un cop s'ha reservat plaça dins del programa, el pagament de l'import restant es pot fer de les maneres següents:

       

      • Pagament únic

        Pagament únic a l'inici del programa per valor de l'import total del màster.

       

      • Nou finançament especial

        Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.
        - Banc Sabadell
        - CaixaBank
        - Banco Santander
        Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

      • Servei d'Informació i Assessorament Financer

        Nou servei per ajudar-te a buscar finançament en les millors condicions.
        Correu electrònic: siaf@ceu.es
        Telèfon: 900 878 187

        Servei d'assessorament no vinculant per a les entitats financeres. La informació facilitada pel grup educatiu CEU sobre el finançament sol·licitat només té caràcter orientatiu i en cap cas es podrà considerar com una oferta vinculant o una preaprovació de les condicions. La decisió sobre l'atorgament i la formalització del finançament sol·licitat corresponen únicament a l'entitat bancària.

         

      • Desistiment de plaça

        S'ha establert fins al 31 de juliol com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.

         

      MÉS INFORMACIÓ

      Postgrau i Extensió Universitària
      Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
      Tel. +34 93 253 72 03
      master@uao.es

      Qualitat i normativa

      PERFIL D'INGRÉS

      Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials; amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

      OBJECTIUS

      • Canalitzar les idees creatives perquè tinguin una implementació empresarial.
      • Oferir informació clau sobre el sector i ajudar els estudiants a reconèixer noves tendències i oportunitats de negoci que prenguin com a base la sostenibilitat i la innovació.
      • Oferir formació en gestió de primera qualitat per desenvolupar plans de negoci i estratègies de màrqueting que permetin crear pimes.
      • Oferir una combinació equilibrada entre acadèmics, experts, emprenedors i directius del sector.
      • Ensenyar a gestionar la comunicació interna i externa de manera efectiva.
      • Donar idees que inspirin a desenvolupar-les.
      • Presentar de manera clara els sistemes fiscals i jurídics dels dos països.
      • Fer de guia en la creació de negocis sostenibles i de models de negoci innovadors d’acord amb els requeriments ètics i responsables.
      • Obrir un debat sobre les tendències i les implicacions del sector de l’alimentació i les begudes.
      • Ajudar els estudiants a entendre aspectes complexos que afecten tant l’enogastronomia com altres disciplines.

      NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

      Máster

      Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship