🎓 Un trimestre de sinergies en el HUB de Comunicació

Amb la finalitat de curs, conclou el primer trimestre de funcionament del HUB de Comunicació, una iniciativa pionera que busca revolucionar la formació en comunicació dins de l'àmbit universitari.

Fecha: dijous, 25 de de juliol de 2024 a las 20:15h

Un trimestre de sinergies en el HUB de Comunicació

Amb la finalitat de curs, conclou el primer trimestre de funcionament del HUB de Comunicació, una iniciativa pionera que busca revolucionar la formació en comunicació dins de l'àmbit universitari. Aquest projecte, que va arrencar oficialment el 4 de març de 2024, es presenta com una incubadora de talent per a oferir una formació integral i pràctica als estudiants dels diferents graus.

Què és el HUB de Comunicació?

El HUB de Comunicació està dirigit pel director del Departament de Comunicació, Juan Francisco Jiménez Jacinto, i la periodista, coach i docent Rosario Santa María. Aquest espai creatiu s'estructura en quatre àrees especialitzades, cadascuna dissenyada per a cobrir diferents aspectes de l'àmbit comunicatiu:

  • Aula Agència: Funciona com una agència de publicitat i relacions públiques, on els estudiants poden desenvolupar campanyes publicitàries i de comunicació.
  •  Aula Mitjana: S'enfoca en la producció audiovisual. El seu projecte insígnia és el podcast "SINFILTRADOS", que ofereix als estudiants l'oportunitat de crear contingut multimèdia per a diverses plataformes digitals.
  •  Aula News: Es dedica a la redacció periodística. Els estudiants fan pràctiques en el periòdic de la universitat, adquirint experiència real en la creació i difusió de notícies.
  •  Aula Think: Aquest think tank investigador fomenta la recerca i el pensament crític, permetent als estudiants participar en projectes de recerca avançada en comunicació.

Objectius del HUB de Comunicació

El HUB de Comunicació té com a objectius formar professionals altament capacitats en comunicació, establir un pont entre l'acadèmia i el sector professional, fomentar la recerca i innovació i millorar l'ocupabilitat dels estudiants. A més, s'enfoca a identificar i potenciar el talent estudiantil des de l'inici de la seva etapa acadèmica universitària.

Primeres sinergies

El HUB de Comunicació treballa actualment amb diversos departaments de la Universitat incloent-hi el rectorat, el vicerectorat d'estudiants i el servei de premsa, entre altres. A més, està obert a col·laborar amb associacions, fundacions i empreses que comparteixin els valors de la universitat.

Des del seu llançament, el HUB de Comunicació ha sabut aportar valor a diversos projectes. Entre ells, destaca el disseny de la carpeta i agenda universitària per al curs 2024/2025, el catàleg de l'exposició d'art "Llum i reflexos" del professor José Luis del Olmo, i el rètol promocional de l'obra de teatre dirigida pel professor Quim Casas. Aquests treballs han permès als estudiants aplicar els seus coneixements en situacions reals, treballant amb clients interns de la universitat.

Un dels projectes més destacats del HUB de Comunicació és el podcast "SINFILTRADOS", un espai de diàleg on convergeixen quatre veus: un entrevistat, dos conductors principals i un conductor secundari. Aquest podcast està concebut per a explorar temes de comunicació entrevistant experts de sectors tan diversos com la filosofia, la moda, la salut... Això fomenta la capacitació dels estudiants en la producció i gestió de continguts, específicament en el format del podcast.

El primer programa de "SINFILTRADOS" es llança al setembre, amb una entrevista al canviat de nom filòsof d'internet, Enric Gel.

Per a més informació sobre el HUB de Comunicació , es poden visitar les nostres xarxes socials en Instagram, Linkedin i TikTok, o contactar a través del correu [email protected].

Instagram: https://www.instagram.com/hub.uao/?api=postmessage
LikedIn: https://es.linkedin.com/company/hub-comunicaci%C3%B3n-uao-ceu
TikTok: https://www.tiktok.com/@hubuao

Un trimestre de sinergies en el HUB de Comunicació