Fecha: divendres, 12 de de juliol de 2024 a las 12:00h
La Comissió del Programa de Doctorat en Dret i Economia de CEU Escola Internacional de Doctorat (CEINDO) ha atorgat per unanimitat el Premi Extraordinari a la millor Tesi Doctoral 2023 de Doctorat (Àmbit Economia) a Ignacio Manzano, que va realitzar els seus estudis doctorals en la nostra universitat. És un reconeixement que es concedeix a la tesi més destacada d'entre les defensades durant els cursos acadèmics 2020-21 i 2021-22. En aquest cas, es tracta de la recerca titulada "La vigència del model Kotter en la gestió del canvi: una anàlisi empírica", dirigida per Joan Ripoll Alcón, vicerector de Professorat i director del grau en Economia i Gestió.
Aquesta tesi doctoral analitza valguda la vigència del model de gestió del canvi de Kotter de 1996 i de 2014, comparant-los amb altres models de gestió del canvi com Lewin (1947), Galpin (1996), ADKAR (2006), HCMBOK (2012) o Diamon (2019).
La tesi constata que l'augment massiu de les dades amb els quals compten les empreses no sempre millora la presa de decisions. Si bé cert que el disposar de major quantitat de dades, permet generar informació estructurada que facilita la presa de decisions. Habitualment, aquestes decisions tenen un enfocament d'immediatesa i visió curtterminista, portant als líders empresarials a caure en la "inconsistència temporal": adopció de decisions en principi correctes en el curt termini, però l'impacte del qual en el llarg termini pot ser negatiu, arribant a comprometre la continuïtat d'alguns negocis.
La coordinadora acadèmica del Programa, Ana Belén Campuzano Laguillo, va fer lliurament del Premi Ignacio Manzano en el marc de la Jornada anual predoctoral del Programa de Doctorat de Dret i Economia.
|
CORREU |