馃帗 Imprescindible narrar al context educatiu

El grup de recerca 'Fam铆lia, Educaci贸 i Escola Inclusiva' (TRIVIUM) ha impulsat la publicaci贸 del llibre El rol central de la narraci贸 en el context educatiu.

Fecha: dijous, 07 de febrer de 2019 a las 14:15h

Imprescindible narrar al context educatiu

El grup de recerca 'Fam铆lia, Educaci贸 i Escola Inclusiva' (TRIVIUM) ha impulsat la publicaci贸 del llibre El rol central de la narraci贸 en el context educatiu. En l'obra es reuneixen algunes de les contribucions dels investigadors nacionals i internacionals que van participar en la V edici贸 del congr茅s Word in Education, celebrat en la nostra universitat al gener de l'any passat.

El llibre indaga des de diferents perspectives en la q眉esti贸 que 茅s objecte dels treballs de TRIVIUM: el paper imprescindible de la narraci贸 en l'脿mbit educatiu. La reivindicaci贸 i constataci贸 d'aquest rol del relat i la narraci贸 茅s el fil que dota de coher猫ncia a la diversitat d'enfocaments que convergeixen en l'obra.

Una de les riqueses del llibre 茅s que no es limita a un concepte restringit d'脿mbit educatiu. Efectivament, inclou reflexions sobre com el narratiu ha d'ocupar un lloc central en all貌 que pot considerar-se estrictament educatiu (a aix貌 es dedica el primer cap铆tol), per貌 tamb茅 est茅n la seva reflexi贸 a terrenys com el de la Filosofia, l'Empresa, la Fotografia o les Noves Tecnologies. En tots ells, el missatge 茅s clar: hi ha determinats aprenentatges, missatges o valors que nom茅s poden transmetre's efica莽ment a trav茅s d'una f贸rmula tan genu茂nament liter脿ria com la narraci贸.

El llibre, publicat per l'Editorial Academia del Hispanismo, ha estat editat pels professors Cintia Carreira Zafra, Mar铆a Teresa Signes i Marcin Kazmierczak, membres del grup de recerca TRIVIUM.

 

Llibre grupo de recerca TRIVIUM