🎓 Innovació educativa en el CEU: la força del grup 

En aquests temps, l'educació ha hagut d'innovar-se per a adaptar-se en tots els estadis educatius des de nivells bàsics fins a la superiors. Aquesta transformació es dóna en forma de procés, la lògica inspiradora del qual és situar a l'alumne en el centre del seu aprenentatge. En aquest camí, les universitats CEU compten amb l'avantatge de pertànyer a un grup.

Fecha: dimecres, 06 de de maig de 2020 a las 13:30h

Innovació educativa al CEU: la força del grup 

En aquests temps, l'educació ha hagut d'innovar-se per adaptar-se en tots els estadis educatius, des de nivells bàsics fins als superiors. Aquesta transformació es dona en forma de procés, la lògica inspiradora del qual és situar l'estudiant en el centre del seu aprenentatge.  

En aquest camí, les universitats CEU tenen l'avantatge de pertànyer a un grup. Cada universitat és, en si mateixa, un camp on es generen i contrasten bones pràctiques i mètodes innovadors que han demostrat la seva eficàcia. De tot aquest bagatge, se'n pot beneficiar el conjunt d'universitats CEU.

Per això, se celebrarà virtualment el dilluns 20 de juliol el I Congrés CEU d'Innovació Educativa i Docent (I-CEU-CIED). El comitè organitzador i científic està format per Victoria Villagrasa Sebastián, de la Universitat Cardenal Herrera CEU de València; María Fernanda Rey-Stolle Valcarce, de la Universitat Sant Pau CEU de Madrid, i María del Rocío Bonilla Quijada, de la nostra universitat. 

Els objectius d'aquest I Congrés CEU d'Innovació Educativa i Docent (I-CEU-CIED) són tant la cerca d'una posada en comú d'experiències en innovació docent en l'àmbit universitari com l'ús de noves tecnologies de la informació i comunicació i estratègies docents que milloren i asseguren la qualitat educativa. Les finalitats bàsiques seran incrementar la motivació dels alumnes en l'àmbit educatiu; enriquir la dimensió humana i reforçar la projecció externa dels centres del CEU com a líders en innovació educativa i docent.

Aquest congrés té un caràcter transversal i, per això, les comunicacions s’organitzaran per temes, no per la tipologia del centre. Hi ha diferents àrees temàtiques, en total set: instruments, simulacions, transversalitats, llocs, aprenentatge i servei, models i, finalment, gestió.  

La participació i la inscripció en aquest congrés és lliure i gratuïta per a qualsevol docent dels centres de la comunitat CEU. Qualsevol que vulgui contribuir-hi o participar-hi, ja sigui de manera individual o en equip, ho haurà de fer mitjançant un vídeo enviat sota el format de presentació PECHA KUCHA (6 minuts i 40 segons, i màxim 20 diapositives). Cada participant hi podrà presentar una sola proposta i el contingut es recollirà a la Fitxa I-CEU-CIED. Se'n poden consultar les condicions completes al document següent.

Les propostes es podran enviar fins al 25 de maig. Posteriorment, es comunicaran les que hagin estat acceptades per a la presentació en sessió plenària i taules temàtiques, així com si fos necessària alguna modificació. Seguidament, s'obrirà un nou termini per reenviar-hi modificacions.

Innovació educativa al CEU: la força del grup