🎓 Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica | Universitat Abat Oliba CEU

El Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica té com a objectiu formar experts en comunicació en aquesta branca informativa.

girl
Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica
Denominació

Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada

6 mesos

Crèdits

30 ECTS

modalitat

Semipresencial

places

25

Perfil alumne

Titulats de les àrees d'empresa, comunicació, gastronomia i altres ciències socials interessats a treballar com a experts comunicadors i en la creació i planificació estratègica de marques, la promoció del producte i el posicionament d'establiments i serveis al món de la gastronomia, l'enologia i la restauració.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

D' octubre a febrer: els dilluns i dimecres de 17:30 a 21:30. Lliurament de projectes: juny.

Calendari Acadèmic

Horari Classes

Dona resposta a les necessitats de les empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Projecció de futur

La gastronomia i l’enologia han experimentat un impuls enorme al conjunt d’Europa en els últims anys, i la seva notorietat als mitjans de comunicació ha assolit una importància difícilment previsible fins fa escassament dues dècades. La seva popularització com a activitats d’oci ha suposat un notable salt cap endavant de totes les iniciatives econòmiques que hi estan relacionades, que han viscut una arrencada, tant als mitjans de comunicació com en l’àmbit comercial. Aquesta nova dimensió econòmica ha estimulat les empreses del sector a posicionar la seva oferta i els seus productes atraient l’interès de nous mercats nacionals i internacionals.

Aquest postgrau té com a objectiu formar professionals de primer nivell en l'àmbit del màrqueting i la comunicació especialitzada en gastronomia i enologia. Proporcionarà eines per a la creació i planificació estratègica de marques, productes i serveis en aquest sector emergent.

2. Sector emergent

Programa molt orientat a l’entorn professional en un sector emergent com ho és la comunicació en l’àmbit de la gastronomia i l’enologia. És un programa dissenyat per facilitar l'accés a professionals en actiu.

3. Col·laboradors

Programa desenvolupat en estreta relació amb importants empreses del sector que s’impliquen activament en aquesta formació de postgrau.

4. Professorat

Quadre docent compost per acreditats experts i professionals escollits pel seu reconegut prestigi i especialització.

5. Ocupabilitat

La taxa mitjana d’inserció laboral és del 95 % en els estudis de postgrau del CEU.

6. Recursos d'informació

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Professorat 

CLAUSTRE DE PROFESSORS

Direcció acadèmica

Anna Riera. Llicenciada en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Exdirectora de Màrqueting de l'agència especialitzada Grup GSR (Tast a les Rambles, San Sebastián Gastronomika...). Coordinadora del suplement "Gourmets" d'El Periódico de Catalunya des de 2004. Ha treballat posicionant marques a través de campanyes de comunicació, RP i màrqueting en línia a Espanya, l'Argentina i Suïssa per a clients com Grup Codorniu, Grup Nestlé, Cocacola, Illy, Cervezas Damm, Quesos de Suiza, Sileston i Nespresso.

ariera@uao.es

Claustre de professors

  • Natalia Gómez Ansoleaga. Llicenciada en Dret i Econòmiques per la Universitat de Deusto i MBA Internacional.18 anys d'experiència en màrqueting gestionant marques líders en diferents sectors de FMCG. 

 

  • Juan Francisco Jiménez Jacinto. Llicenciat en Filologia Hispànica. Màster en Construcció i Representació d'Identitats Digitals (UB). Doctorand en Comunicació Social. Ha treballat com a periodista per a La Vanguardia, El Periódico i revistes com Quimera i Empresa. Va ser director adjunt de la revista de cultura Lateral. És director del màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la UAO CEU. És director del grup d’informació Amistat 2000.

 

  • Oriol Lagé. Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona i postgrau en Planificació Estratègica per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat en agències com BrainVentures, Collaborabrands i la Fundación. Actualment és director d'estratègia i creativitat de l'agència Gastronomus. Com a xef es va formar a Escribà i, seguidament, a El Bulli. Propietari i xef dels restaurants Ot i Samsara.

 

  • Anna Llacher. Llicenciada en Comunicació Audiovisual i màster en Producció i Realització de Cine i Televisió per la Universitat Ramon Llull. Doctoranda en Ciències de la Comunicació. Productora i directora de comptes d'El Terrat de Produccions SL, al departament de Màrqueting i Nous Projectes, treballant per TVE, A3Media, TV3 i La Sexta. Presentadora de Somiers i col·laboradora del magazín de tardes Divendres, de TV3.

 

  • Gemma Moliner. Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB. Màster en Màrqueting i Vendes per ESADE i en Protocol i Relacions Públiques per ESERP. És directora de Prodeca (àrea de gastronomia del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya). Anteriorment ha treballat com a directora de comunicació i comptes a l'agència de comunicació gastronòmica del Grup GSR. També escriu sobre tendències d'alimentació a The Gourmet Journal.

 

  • Nicola Polinelli. Llicenciat en Comunicació per la Universitat de Perusa (Itàlia). Postgrau en Màrqueting a la Universitat de Hayward (Califòrnia, UEA) i EMBA a ESIC (Barcelona, Espanya). Director de gran consum i B2B a Ulled Barcelona. Consultor de màrqueting i comunicació per a clients internacionals i nacionals, entre els quals hi ha Heineken, Telefónica, Quesos de Suiza, Moritz, Fever Tree Tonic Water, Roca Group, LG, Tribu Woki, Viena Fast Food, Illycaffe i Codorniu.

 

  • Berta Segura. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Analista de tendències, planner i connectora social amb una experiència dilatada en l'anàlisi i la comprensió de les noves generacions (millenials, Z's i alphes). CEO de l'empresa DMentes, especialitzada en la investigació qualitativa disruptiva, coolhunting i cultura juvenil. És coautora del llibre 25-50, dos generaciones, un mismo tiempo i creadora del festival WomenZ.

 

 

Sortides

SORTIDES PROFESSIONALS

Aquest postgrau habilita per a l’exercici del periodisme avançat en mitjans generalistes i especialitzats, així com per a la gestió de la comunicació, interna i externa, en empreses i establiments vinculats als dos sectors.

Col·laboradors

La Universitat Abat Oliba CEU manté una relació estreta amb importants empreses líders al sector, que col·laboren activament en el postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica, i complementen la formació per a l'accés a l'àmbit professional dels alumnes. Aquestes col·laboracions amb empreses i entitats impliquen l'actualització contínua del programa del postgrau.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

3.325  €

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l'import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

 

  • PAGAMENT ÚNIC

    El pagament únic comporta un descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

 

  • PAGAMENT FRACCIONAT

    En tres quotes per curs.

 

  • PAGAMENT MENSUAL

    En deu quotes a través de finançament bancari especial al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

  • Nou finançament especial

    Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.
    - Banc Sabadell
    - CaixaBank
    - Banco Santander
    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

  • DESISTIMENT DE RESERVA

    S'ha establert fins al 30 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.*

    *Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
master@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Els candidats al postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica han de tenir una titulació universitària superior espanyola (diplomatura, grau, llicenciatura o enginyeria superior), estrangera (equivalent a un bachelor’s degree al sistema anglosaxó), o bé formació professional avançada que incorpori, alhora, experiència professional en el sector. Aquest perfil inclou:

  • Graduats, llicenciats i diplomats interessats a desenvolupar la seva carrera professional en els àmbits del màrqueting i la comunicació especialitzada.
  • Professionals d’empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia.
  • Professionals dels mitjans de comunicació interessats a ampliar el seu àmbit d’acció o que desitgin assumir noves responsabilitats.
  • Titulats a les àrees d'empresa, comunicació, gastronomia i altres ciències socials interessats a treballar com a experts comunicadors i en la creació i planificació estratègica de marques, la promoció del producte i el posicionament d'establiments i serveis al món de la gastronomia, l'enologia i la restauració.

OBJECTIUS

Aquest postgrau pretén formar professionals avançats i autosuficients en la gestió de la comunicació gastronòmica i enològica, eficients en la transmissió de missatges divulgatius i promocionals per a l’obtenció de resultats de notorietat tant mediàtica com comercial. A més, proporciona habilitats en la manipulació de la informació dirigida als públics especialitzats del sector, així com al gran públic, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.