馃帗 Pr脿ctiques educatives de mestres esperan莽ats

En el marc dels estudis d'Educaci贸, la Universitat ha celebrat la segona edici贸 de les seves jornades de Bones Pr脿ctiques.

Fecha: dissabte, 26 de octubre de 2019 a las 14:15h

Pr脿ctiques educatives de mestres esperan莽ats

En el marc dels estudis d'Educaci贸, la Universitat ha celebrat la segona edici贸 de les seves Jornades de Bones Pr脿ctiques, un espai que incita a la reflexi贸 sobre l'experi猫ncia educativa i sobre la funci贸 del mestre. Suposa, a m茅s, un complement al Pr脿cticum del grau, ja que consisteix a exposar experi猫ncies d'aula reeixides i innovadores que els estudiants hagin conegut durant el seu per铆ode de pr脿ctiques.

La sessi贸, en la qual van participar cinquanta-tres persones 鈥揺ntre alumnes, professors i educadors de les escoles Horitz贸, Fasia i Jesu茂tes Sarri脿鈥, la van dinamitzar Lloren莽 Mu帽oz, coordinador, al costat de Teresa Farriols, de les pr脿ctiques dels graus d'Educaci贸. Tamb茅 hi va intervenir Cintia Carreira, com a tutora dels estudiants en pr脿ctiques que van fer presentacions.

Concretament, van tenir ocasi贸 de compartir "bones pr脿ctiques" Maria Perell贸 (Els bee bots. Rob貌tica dins l'aula), Ingrid Munn茅 i Cl脿udia Segura (Els ambients d'aprenentatge, un espai vital), i Sonia Rodr铆guez (El treball globalitzat. Tots i totes som l'Ant脿rtida).

Mai no ha de faltar l鈥檈speran莽a

Com a complement de les exposicions, la jornada va incloure una xerrada inspiradora a c脿rrec de la directora de l'escola Virolai, Coral Reg铆, que 茅s una professional amb una llarga traject貌ria i perfil propi en l'脿mbit de la innovaci贸 educativa.

Reg铆 va parlar de la predisposici贸 amb qu猫 el mestre ha de relacionar-se amb els seus alumnes. L'educador, segons va expressar, ha d'atendre la inquietud en el curt termini de l'estudiant i, alhora, tenir una visi贸 脿mplia del cam铆 que ha de rec贸rrer. "Necessitem unes ulleres que ens permetin veure el nen i la nena de prop, per貌 tamb茅 des de lluny, pensant a donar-los eines per al seu futur". En aquest sentit, 茅s fonamental tenir clar que "els canvis importants no es fan r脿pidament, no s贸n q眉esti贸 de temps, sin贸 de br煤ixola". Tenir clar el rumb 茅s essencial.

El mestre t茅 una mirada llarga. Per aquest motiu, "la qualitat que no li pot faltar mai 茅s l'esperan莽a". L'objectiu 煤ltim ha de ser que "els nens i les nenes s'expandeixin". A aquest efecte ha d'orientar-se la innovaci贸, a generar "propostes creatives, amb una activitat col路laborativa", ha descrit.

Per a Reg铆, el mestre 茅s "un agent del canvi". Evidentment, de canvis a millor. En aquesta l铆nia, prefereix parlar de "revoluci贸 i de transformaci贸 educativa abans que de renovaci贸".

 

Pr脿ctiques educatives de mestres esperan莽ats