🎓 "Si la ràdio fa 'fake news', mor"

La credibilitat és un dels grans actius de la ràdio. Recentment, n'hem tingut una nova prova: en les primeres setmanes de confinament, el consum de ràdio es va disparar. Darrere d'aquest fenomen hi havia milers de persones a la cerca de la informació fiable que no trobaven en l'entorn digital.

Fecha: dimarts, 01 de de desembre de 2020 a las 15:15h

"Si la ràdio fa 'fake news', mor"

La credibilitat és un dels grans actius de la ràdio. Recentment, n'hem tingut una nova prova: en les primeres setmanes de confinament, el consum de ràdio es va disparar. Darrere d'aquest fenomen hi havia milers de persones a la cerca de la informació fiable que no trobaven a l'entorn digital.

Per això, com ha explicat el director de COPE Catalunya i Andorra, Jordi Casoliva, la temptació de difondre notícies distorsionades o falses seria letal per al mitjà: "Si la ràdio fa fake news, mor".

La veritat és que és un mitjà que està lluny de la defunció, ja que ha provat la seva resistència a tota mena de circumstàncies: "La ràdio ho aguanta tot". I és que, a més de l'esmentada credibilitat, ofereix un contacte personal amb l'oient que difícilment pot proporcionar un altre mitjà: "A la ràdio sempre hi ha una persona amb tu".

La ràdio es va sobreposar a la popularització de la televisió i, ara, ha sabut atreure el format digital al seu terreny: "La ràdio digital ha convertit en aliat un possible enemic. Les plataformes digitals tenen un gran potencial per al llançament de productes". De fet, "el podcast és la millor notícia que ha tingut la ràdio en els últims temps", ha observat Casoliva.

Quin perfil encaixa en el mitjà radiofònic? El que es busquen són "comunicadors", que és el valor diferencial que ofereix respecte a un altre tipus de plataformes de continguts. Per comunicar bé cal "no fer-ho mai pensant en un mateix, sinó en com oferir ganxos reconeixibles per poder col·locar el missatge que t'interessa".

La conferència del director de COPE Catalunya i Andorra ha tingut una audiència de futurs comunicadors: els estudiants de primer de Publicitat i Relacions Públiques, en el marc de l'assignatura Història de la Comunicació.