🎓 Estratègies de màrqueting per a startups

Les startups són un bon exemple d'això i la VII jornada de Màrqueting de la nostra universitat ha tractat precisament aquest aspecte, el màrqueting en les Startups.

Fecha: dijous, 28 de de març de 2019 a las 12:45h

Estratègies de màrqueting per a startups

La incorporació dels hàbits de compra en línia a la nostra vida diària ha estat tan reeixida que moltes organitzacions han crescut de forma exponencial. Les startups són un bon exemple d'això i la VII jornada de Màrqueting de la nostra universitat ha tractat precisament aquest aspecte, el màrqueting en les Startups.

Aquestes jornades han aportat als estudiants coneixements bàsics sobre com abordar les estratègies i polítiques de màrqueting a l'entorn de les startups. Ignasi Giralt, mànager general de Badi - una App per trobar companys de pis o llogar habitacions buides i Manu Pintado, director de màrqueting de Verse App una aplicació per realitzar pagaments entre particulars- han coincidit en la importància del màrqueting en les Startups encara que difereixen en la seva estratègia de difusió.

Verse App utilitza petites accions amb ambaixadors per donar a conèixer i incentivar l'ús de la seva aplicació, mentre Badi ha fet servir en els seus inicis mitjana for equity, un mètode per a petites empreses que redueix el preu dels anuncis, sobretot a la televisió, a canvi d'accions.

Les dues aplicacions són gratuïtes, tot i que tenen un objectiu comú: monetitzar el seu projecte. Badi es planteja cobrar una comissió de gestió per l'ús de la tecnologia, encara que tal com afirma el seu mànager general "molt menor a la comissió que cobren les immobiliàries" afegint que "l'usuari no pagaria res fins que entra a viure".

Verse App aposta per un altre mètode. Tal com ha explicat Manu Pintado, Verse pretén monetitzar la seva aplicació convertint la seva app en una passarel·la de pagament com ho és ara PayPal. A través d'un programa que tenen en desenvolupament, Verse Rewards, i en virtut de col·laboracions amb empreses, tant Verse com l'usuari rebrien diners pel fet d'utilitzar els serveis d'aquesta empresa.

La Universitat també ha comptat amb ponents de diferents startups com Instamaki -una empresa de venda de sushi a domicili-, Morris York i Walkers Co -dos marques creades l'any 2016, dedicades a la comercialització de rellotges i ulleres per Internet-, i creaRSa - una startup especialitzada en la creació audiovisual de compromís social, cultural, empresarial, mediambiental, educatiu i tecnològic- i d'empreses com Ametller Origen.

 

Estratègies de màrqueting per a startups