Fecha: dimecres, 31 de de juliol de 2024 a las 18:00h
El món de les primeres dècades del segle XXI es desenvolupa a un ritme vertiginós en què transformacions i convulsions incessants venen a remoure els fràgils rudiments sobre els quals es construïa la societat del XX.
Efectivament, la centúria anterior ens va deixar un llegat de materialisme, relativisme i individualisme extrem. Tot això presentat sota la màscara d'un sistema socioeconòmic capaç d'assegurar el benestar material per al màxim nombre de persones. Era el final de la història.
El segle XXI ha fet caure aquest vel a través de diverses sacsejades: el terrorisme internacional, la nova bipolaritat dual en l'ordre internacional, la crisi financera global, la crisi de la representativitat i la descomposició de l'espai informatiu a causa de la digitalització.
En aquest espai, dominat pel pressupost de la postveritat, que implica la desconnexió radical amb el substrat de la realitat, les universitats catòliques o d'inspiració de catòlica tenen davant si una gran repte que correspon amb una gran responsabilitat.
Quines són les claus irrenunciables d'una universitat catòlica? A que perilloses derives s'enfronta aquesta institució? Com apostar des d'ella per la generació de persones que persegueixin lliurada i intel·ligentment la veritat i el bé comú en la societat del futur?
Aquestes són les preguntes a les quals tracten de donar resposta els professors universitaris de l'àmbit de les humanitats i les ciències socials en l'obra 'La universitat catòlica en l'era de la postveritat'. Publicat per Tirant lo Blanch, el llibre està dirigit pels professors de la nostra universitat Jorge Martínez Lucena i Teresa Pueyo-Toquero.
|
CORREU |