🎓 Word in Education: el relat demana la paraula

Durant els dies 4 i 5 de juliol, es va celebrar a París la VI edició del Congrés Internacional Word in Education.

Fecha: dijous, 11 de de juliol de 2019 a las 14:45h

Word in Education: el relat demana la paraula

Durant els dies 4 i 5 de juliol, es va celebrar a París la VI edició del Congrés Internacional Word in Education. Aquesta reunió d'investigadors i acadèmics està organitzada per la nostra universitat, en col·laboració amb la Jesuit University Ignatianum (Polònia) i la Facultés Libres de Philosophie et de Psychologie (França).

Durant els dos dies que va durar el congrés, es va abordar, des d'un enfocament multidisciplinari, una qüestió central en el context educatiu: el paper imprescindible que la paraula té en l'educació. Les diferents intervencions i ponències van posar èmfasis en el fet indefugible que hi ha aspectes de la formació de la persona que només poden modelar-se a través del relat, la literatura o la narració fantàstica. Es tracta d'una qüestió de gran transcendència actual, ja que, davant la intensa presència d'estímuls tecnològics en la vida dels nens, és més necessari que mai valorar el pilar de la paraula en l'educació.

El Congrés va comptar amb la participació d'investigadors internacionals que són referència en la recerca i la divulgació del caràcter educatiu del relat. Entre ells, el professor de la Universitat d'Edimburg David Carr; el director del Jubilee Centre for Character and Virtues de la University of Birmingham, Kristján Kristjánsson; o el professor de Facultés Libres de Philosophie et de Psychologie Michel Boyancé.

La nostra universitat, que pren part en els congressos Word in Education a través del grup de recerca Família, Educació i Escola Inclusiva (TRIVIUM), va contribuir al programa amb un bon nombre de ponents: Marcin Kazmierczak, Enrique Martínez, Maria Teresa Signes, Carmen Ruiz-Viñals, Joaquín Solana Oliver, Miguel Ángel Belmonte, Cintia Carreira, Franciele Corti, Joan d'Àvila Juanola, Agustina Lacarte, Marta Mitjans Pobla i Laura Amado. El rector de la Universitat, Rafael Rodríguez-Ponga, va pronunciar la conferència inaugural, en què va reflexionar sobre l'impacte de les paraules.

Conveni marc de col·laboració

El VI Congrés Word in Education va proporcionar l'ocasió de signar convenis marc de col·laboració amb les altres dues universitats participants, la Jesuit University Ignatianum (Polònia) i la Facultés Libres de Philosophie et de Psychologie (França). D'aquesta manera es van establir les bases per estendre la sintonia establerta en els congressos a diverses àrees de l'activitat acadèmica i investigadora.

 

 

Word in Education: el relat demana la paraula