🎓 Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional

El Servei d'Alumni del grup educatiu CEU ha posat en marxa els esdeveniments Connectant-NOS, un nou espai dinàmic i obert a la trobada de tots aquells que tenen en comú haver passat per una aula del CEU.

Fecha: divendres, 08 de de novembre de 2019 a las 14:15h

Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional

El Servei d'Alumni del grup educatiu CEU ha posat en marxa els esdeveniments Connectant-NOS, un nou espai dinàmic i obert a la trobada de tots els que tenen en comú haver passat per una aula del CEU. El primer Connectant-NOS fet a Barcelona ha tingut lloc a la seu de Pangea Travel Store, que proporciona diferents ambients molt aptes per a la interacció.

Per inspirar i motivar la relació entre els assistents, l'acte ha comptat amb la participació de Silvia Escribano, coach d'alta direcció i experta en emocions, comunicació i corporalitat. Escribano ha parlat d'un concepte en què treballa des de fa temps: el benestar corporatiu o felicitat organitzacional.

La felicitat organitzacional dista molt de ser la suma de les felicitats individuals dels membres de l'organització. Com explica Escribano, la felicitat del treballador és una responsabilitat individual, per molt que l'empresa pugui contribuir al seu benestar. Per contra, la felicitat organitzacional sí que interpel·la l'empresa o institució, que té el deure de disposar els processos i dinàmiques de manera que es potenciï el desenvolupament dels talents i les capacitats de tots els treballadors.

Productivitat i rendibilitat

En aquest sentit, Escribano recorda que la felicitat organitzacional està indissolublement "connectada amb la productivitat". Part de la importància d'aquest concepte radica en l'"efectivitat", que s'aconsegueix en el balanç entre el desenvolupament personal i professional del treballador i la consecució d'objectius. Ha d'haver-hi un equilibri, perquè fer prevaldre els objectius per sobre del desenvolupament individual es tradueix en una gran rotació i, en terme invers, de poc serveix potenciar la realització del treballador si això no repercuteix en millors resultats.

Escribano ha exposat dades que constaten que una bona política de felicitat organitzacional repercuteix en un augment del 30 al 40 % en la productivitat. Cal tenir en compte que només evitar els costos d'una rotació elevada ja suposa un estalvi important: "Val la pena invertir en les persones". Com ha observat, "gestionar des de la confiança és millor, perquè aquesta és la que fa sorgir les idees".

Estructura en xarxa

La felicitat organitzacional s'edifica sobre tres pilars: condicions de treball, els processos i el lideratge, i el desenvolupament de les persones. Tot això s'ha de plasmar en una estructura en xarxa, allunyada de les lògiques jeràrquiques tradicionals. "Si volem que els processos siguin àgils i que les decisions recaiguin en qui realment correspon, cal treballar en estructura de xarxa".

En qualsevol dels nodes d'aquesta xarxa pot haver-hi un agent de la felicitat (els coneguts com a chief hapiness officer): "Els agents de la felicitat poden estar en qualsevol àrea".

Després de la intervenció d'Escribano, s'ha donat pas a un còctel en el qual els assistents han pogut intercanviar impressions i, sobretot, connectar. Els alumni també treballen en xarxa. Aquesta és la filosofia de Connectant-NOS.

 

Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional