🎓 Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship | Universitat Abat Oliba CEU

Máster Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship
Màster de formació permanent en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship
Denominació

Màster de formació permanent en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship 

 

Àrea acadèmica

Empresa i Economia

Durada / Crèdits

12/15 mesos
90/120 ECTS 

 

Idioma

Anglès

places / modalitat

35 / presencial

Organitzat amb

 

 
Perfil alumne

Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials, amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

Admissió i matrícula

El procés d’admissió està obert de febrer a setembre. Els candidats han de presentar la sol·licitud d’admissió al Servei de Màster i Postgrau i mantenir una entrevista amb la direcció del programa. El Servei de Màster i Postgrau notifica als candidats l’estat de la seva sol·licitud. En qualsevol cas, és responsabilitat de cada estudiant assegurar-se que la documentació requerida s’envia dins del termini preestablert.

Calendari i horari

El programa es divideix en tres semestres: el primer (octubre-gener) es fa a la SAA School of Management (Torí, Itàlia); el segon (febrer-maig) és a la Universitat Abat Oliba CEU (Campus Bellesguard, Barcelona, Espanya); i el tercer (setembre-desembre) es fa a Torí o Barcelona segons les pràctiques escollides i el treball de final de màster.

Calendari Acadèmic

Horari Clases

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya).

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Presentació

La cultura de la sostenibilitat, la innovació i l’emprenedoria en el sector de l’alimentació és el motor dels estudis d’aquest màster internacional. Es tracta d’un curs únic que forma estudiants motivats i els ofereix el lideratge i les eines professionals per convertir-se en emprenedors sostenibles d'èxit que desenvolupin models de negoci innovadors en la indústria alimentària i de begudes. El màster se centra en les petites i mitjanes empreses, i en la perspectiva internacional.

2. Metodologia

La metodologia d’aprenentatge del màster de formació permanent en Food & Beverage and Sustainable Entrepreneurship combina sessions presencials obligatòries de dilluns a dijous, amb visites a empreses els divendres. Els estudiants reben atenció personalitzada dels docents a través d’eines en línia (com el Blackboard) durant tot el programa. L’estada de pràctiques (30 ECTS) s’ha d’acordar amb el centre on es desenvolupin; es poden fer a Itàlia o a Espanya.

3. Per què cursar aquest programa?
  • Ofereix eines i coneixements per començar un negoci d’èxit en el sector de l’alimentació i les begudes.
  • Forma nous emprenedors del sector en un ambient acadèmic i pràctic alhora.
  • Ensenya a construir una xarxa de contactes del sector per enfortir l’empresa.
  • Ofereix un ampli ventall de socis potencials i contactes professionals.
  • Promou l’aprenentatge en un ambient multicultural.
  • Crea oportunitats de negoci a Itàlia i a Espanya, dos dels productors líders de la indústria agroalimentària a Europa.
  • Promou i afavoreix un ambient i una comunitat òptims a través de la creació d’empreses sostenibles.
  • Ensenya a liderar la transformació d'empreses tradicionals del sector alimentari i de begudes perquè siguin sostenibles i competitives al segle XXI.
 
4. Desenvolupament professional

Els emprenedors sostenibles reben un coneixement de màxima qualitat i desenvolupen l’habilitat d’innovar i de convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini, i també aprenen a liderar models de negoci innovadors en empreses consolidades. Els emprenedors sostenibles, des del nostre punt de vista, tenen dos perfils:

  • creadors del seu negoci propi
  • rol de gestió innovadora en una realitat empresarial consolidada per innovar en models de negoci i desenvolupar mercats nous
5. Programa de formació en Competències Transformadores

Programa formatiu centrat específicament en el desenvolupament de la competència de lideratge a través d'una combinació d'exercicis pràctics, autoavaluacions i feedback entre els estudiants de postgrau de la UAO CEU.

6. Internacionalització

Les classes es fan en dues universitats europees: la SAA School of Management (Torí, Itàlia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya). Es pretén reunir una experiència docent valuosa, les millors pràctiques empresarials i el coneixement de la cultura local sobre alimentació i begudes a través d’una experiència única sobre el terreny.

7. Programa d'estudis

El programa d’estudis de MFBSE ofereix la possibilitat de cursar els primers mòduls del màster per separat i obtenir títols i certificacions diferents segons l’opció escollida. Els estudiants que només vulguin cursar un o dos mòduls obtenen els diplomes següents:

Mòdul de Torí: 30 ECTS
Diploma en Management & Culture in Food and Beverage

Mòdul de Barcelona: 30 ECTS
Diploma en Social & Sustainable Entrepreneurship in Food & Beverage

Mòdul de Torí + mòdul de Barcelona (dos semestres / un curs acadèmic): 60 ECTS
Master's Degree in Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship (títol propi no oficial)

8. Recursos d'informació i espais

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Professorat

CLAUSTRE DE PROFESSORS

 

Director acadèmic

Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.

Directora (Itàlia)

Chiara Civera. Professora titular d'Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals com British Food Journal o Business Ethics: a European Review.

Director (Espanya)

Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i ha fet programes en Gestió Internacional a la Universitat de Bath (el Regne Unit) i a l’HEC Business School (França). Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica per la Universitat Abat Oliba CEU.

 

Claustre de professors (Torí)

  • Marcella Baiunco. Doctora en Psicologia i Gestió, i professora ajudant de Psicologia i Gestió a la SAA School of Management. 
  • Riccardo Beltramo. Catedràtic del Departament de Merceologia de la Universitat de Torí des del 2005. Càtedra en Sistemes de Gestió Ambiental i Certificació. 
  • Valter Cantino. Catedràtic en Administració d’Empreses de la Universitat de Torí. Director emèrit la SAA School of Management. President del màster en Gestió de la Comunicació i la Informació, i fundador de la spin-off acadèmica Manage&Monitor. 
  • Cecilia Casalegno. Doctora investigadora en Administració d’Empreses a la School of Management de la Universitat de Torí. Docent de Màrqueting, Estratègia de Recursos Humans i Comunicació. Especialista en Comunicació Integrada, Estratègies de Desenvolupament del Lideratge i Gestió de Recursos Humans.
  • Chiara Civera. Professora titular d’Empresa i Administració a la Universitat de Torí. Investigadora en responsabilitat social corporativa, sostenibilitat i comunicació. Ha publicat en revistes acadèmiques internacionals, com British Food Journal Business Ethics: a European Review.
  • Federico de Cesare Viola. Professor de comunicació i cultura gastronòmica en diverses universitats americanes. Màster en Comunicació Gastronòmica i Enològica de la Universitat de Comunicació i Llengües de Milà (IULM) i en Disseny Gastronòmic de l’Escola Politècnica de Disseny de Milà.
  • Simone de Colle. Professora adjunta d’Estratègia i Ètica Empresarial a la IÉSEG School of Management (CNRS-LEM) de París. Doctora en Gestió i Ètica Empresarial per la Darden School of Business de la Universitat de Virgínia.
  • Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administració d'Empreses al Departament d'Administració de la Universitat de Torí. Membre de l’Acadèmia de la Gastronomia i l’Enologia, i professor de grau i postgrau universitari a la Universitat de Torí i a la Universitat de Ciències Gastronòmiques de Bra.
  • Chiara Giachino. Doctora i investigadora en Administració d’Empreses al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Professora de Màrqueting, Màrqueting Industrial, Estratègia Empresarial i Gestió Empresarial en grau i postgrau. 
  • Fabrizio Mosca. Professor adjunt de màrqueting i estratègia comercial a la Universitat de Torí. Doctor en Administració d’Empreses per la Universitat Bocconi de Milà. Professor de diversos MBS i màsters a Itàlia i a la resta del món.
  • Giovanni Peira. Professor al Departament d’Administració de la Universitat de Torí. Membre del Centre de Recerca Interdepartamental de Riscos Naturals en Terrenys Muntanyosos i Accidentats d’UNITO i de l’Acadèmia Italiana de Merceologia (AISME).

 

Claustre de professors (Barcelona)

  • Jorge Calvo. MBA i màster en Estudis Avançats d’Economia per la Universitat Abat Oliba CEU, i postgraduat en Administració General per la Harvard Business School.
  • Rogelio García Contreras. Director del Programa d’Innovació Social al Walton College of Business de la Universitat d’Arkansas. Doctor en Política i Desenvolupament Internacional per l’Escola d’Estudis Internacionals Josef Korbel de la Universitat de Denver.
  • David Grau. Professor de Transformació Digital i director de màrqueting a Slimstock, l’empresa especialitzada en optimització d’inventaris líder a Europa.
  • Juan Francisco Jiménez. Director del màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU. Periodista especialitzat en innovació comunicativa. Director de la Talent&Work Area de la Universitat Abat Oliba CEU.
  • Pedro Navarrete. Doctor en Economia i Administració d’Empreses, i màster en Administració d’Empreses (MBA) per la IESE Business School. Soci director a mtH-3 Make Things Happen i vicepresident sènior a Sony Espanya.
  • Carmen Parra. Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i màster en Dret Europeu per la Universitat Lliure de Brussel·les. És la directora del Departament d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU i directora del màster en Comunicació i Gestió d’Entitats Socials i Solidàries de la mateixa universitat. 
  • César Pérez Aznar. Coordinador de projectes estratègics per a Otsuka Pharmaceutical España. Especialista en estratègia tecnològica en la indústria de l’electrònica de consum, en salut del consumidor i en la indústria farmacèutica.
  • Anna Riera. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull (Barcelona). Coordinadora del suplement "Gourments", d’El Periódico de Catalunya. Coautora de Barcelona: culinary and cultural history of Catalan cuisine (editorial Roeman & Littlefield).
  • Bram-Kees Trouwborst. Màster en Administració d’Empreses per la Universitat Erasmus (els Països Baixos) i la Universitat de Bath (el Regne Unit) (1995-2000), i màster CEMS en Gestió Internacional per l’HEC Business School (França).
  • Gwenn Vallegant. Graduada en Tècniques Comercials per l’Académie de Rennes i màster en Comerç Internacional per la Universitat de Brest. Especialista en mindfulness i coaching i fa de customer relation team leader a DHL Espanya.

 

 

Sortides

SORTIDES PROFESSIONALS

Els graduats del màster de formació permanent en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship reben una formació de màxima qualitat i desenvolupen les habilitats necessàries per innovar i convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini. Amb això contribuiran a crear models de negoci innovadors en empreses consolidades o en projectes nous. Es desenvolupen, per tant, dos rols principals:

•   emprenedor d'un negoci propi (founders, start-uppers)
•   direcció i gestió en empreses consolidades del sector de l'alimentació o les begudes

En el segon supòsit, la finalitat és innovar amb models de negoci i desenvolupar mercats nous mitjançant: 
•   anàlisi de mercats
•   gestió de projectes
•   desenvolupament corporatiu i empresarial 
•   consultoria de qualitat i sostenibilitat 
•   comunicació i màrqueting de la marca 
•   gestió estratègica de la innovació i desenvolupament del producte


 

Col·laboradors

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

12.500 € (10 % de descompte si no es fan les pràctiques)*

*Preu vigent per al curs 2022-2023

Crèdits: 90/120 ECTS (les pràctiques són obligatòries per obtenir el Laurea Magistrale italià)

 

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l’import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

 

 

  • Pagament únic

    El pagament únic a l'inici del programa per valor de l'import total del màster.

  • Pagament fraccionat

    Pagament fraccionat en les quotes següents:

    - Matrícula: 1.250 € al setembre, abans de començar classes
    - Primer semestre: 3.750 € el mes de novembre
    - Segon semestre: 3.750 € el mes de febrer
    - Tercer semestre: 3.750 € el mes de maig

  • Acords de finançament

    Amb Banc Sabadell, CaixaBank, el BBVA i Banc Sabadell. Comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.
     

  • Desistiment de reserva

    S'ha establert fins al 30 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.*

    *Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
[email protected]

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Graduats o postgraduats de les àrees d’estudi d’economia, comunicació, màrqueting, gestió o ciències socials; amb bons coneixements d’anglès (nivell B2) i gran motivació i interès pel sector de l’alimentació i les begudes, la sostenibilitat i l’emprenedoria.

OBJECTIUS

  • Canalitzar les idees creatives perquè tinguin una implementació empresarial.
  • Oferir informació clau sobre el sector i ajudar els estudiants a reconèixer noves tendències i oportunitats de negoci que prenguin com a base la sostenibilitat i la innovació.
  • Oferir formació en gestió de primera qualitat per desenvolupar plans de negoci i estratègies de màrqueting que permetin crear pimes.
  • Oferir una combinació equilibrada entre acadèmics, experts, emprenedors i directius del sector.
  • Ensenyar a gestionar la comunicació interna i externa de manera efectiva.
  • Donar idees que inspirin a desenvolupar-les.
  • Presentar de manera clara els sistemes fiscals i jurídics dels dos països.
  • Fer de guia en la creació de negocis sostenibles i de models de negoci innovadors d’acord amb els requeriments ètics i responsables.
  • Obrir un debat sobre les tendències i les implicacions del sector de l’alimentació i les begudes.
  • Ajudar els estudiants a entendre aspectes complexos que afecten tant l’enogastronomia com altres disciplines.

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

Máster

Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship