🎓 Diploma d'Especialització IB: porta de l'educació internacional

Al voltant del paradigma de l'educació internacional, aquest curs el Diploma d'Especialització IB Certificate in Teaching and Learning ha aglutinat un grup d'onze estudiants compost per un colombià, un estatunidenc, un alumne de Singapur, un irlandès i diversos procedents de diferents llocs d'Espanya, inclosa Barcelona.

Fecha: dimecres, 01 de de febrer de 2023 a las 14:00h

Diploma d'Especialització IB: porta de l'educació internacional

Al voltant del paradigma de l'educació internacional, aquest curs el Diploma d'Especialització IB Certificate in Teaching and Learning ha aglutinat un grup d'onze estudiants compost per un colombià, un estatunidenc, un alumne de Singapur, un irlandès i diversos procedents de diferents llocs d'Espanya, inclosa Barcelona.

És una classe transversal, com ho és el concepte d'educació internacional en el qual es formen a través d'aquest programa. La transversalitat s'expressa també en la diversitat del grup, en el qual hi ha psicòlegs, educadors, estudiants i professionals.

Però la diversitat convergeix en un punt de partida, el seu interès per l'enfocament de l'educació internacional i un "alt nivell d'anglès", tal com subratlla la directora del diploma, la professora Agustina Lacarte.

Internacional és molt més que un atribut en aquest cas. L'educació internacional es refereix a una manera integral d'entendre la formació de la persona. Es tracta d'una formació "global" perquè s'eduquen tots els aspectes de la persona, incloent-hi el social i l'emocional. I, més específicament, no sols es tracten aquests aspectes no estrictament cognitius, sinó que s'avaluen. Aquesta, segons exposa Lacarte, és una de les principals diferències de l'educació internacional.

Aquesta docent també subratlla que es tracta d'una metodologia que ensenya a pensar. "No ens quedem en què sabem sinó que fem el següent pas: què entenem i què podem fer amb això". Quin és el resultat? "Alumnes proactius. El més significatiu és que els alumnes pensen i fa connexions entre ells, el món i el que aprenen".

Un model que comparteixen 5.000 col·legis

L'avantatge és que en el Diploma es treballa un model que comparteixen totes les escoles Internacionals, és a dir els que compten amb el segell IB. Estem parlant de 5.000 col·legis al llarg del món que "funcionen amb els mateixos estàndards d'avaluació i planificació". La filosofia, la metodologia de l'aprenentatge i l'avaluació que s'ensenya en aquest postgrau és la que després els titulats trobaran en qualsevol dels centres d'aquesta xarxa de col·legis Internacionals, la qual cosa suposa un avantatge.

En modalitat en línia, les sessions del Diploma s'estructuren de la següent manera: hi ha una part teòrica curta, una altra pràctica i, finalment, una part de reflexió. Lacarte destaca el paper que juga el fòrum dels estudiants. "S'usa com a punt de connexió entre tots els alumnes. Tots els treballs es pengen en el fòrum. Són treballs pràctics perquè el mestre pugui aplicar-lo en el seu moment i, si no és un professional en exercici, li serveixi. És una dinàmica que manté visqui la comunitat d'estudiants".

En definitiva, ja sigui com a complement dels graus d'educació, o cursat com titulo de postgrau autònom, el Diploma aporta un valor diferencial als mestres que vulguin ser-ho en el món global que ens ha tocat viure.

Diploma d'Especialització IB: porta de l'educació internacional