🎓 Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals | Universitat Abat Oliba CEU

Abat Oliba CEU t'ofereix el Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals

periodismo
Doble grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals + Periodisme
Denominació/Àrea acadèmica

Doble grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals + Periodisme
Comunicació

Certificat

Certificat en Data Journalism i Social Media

Durada / Crèdits

4,5 ANYS / 366 ECTS

Places

40

Hub de Comunicació 

Espai interdisciplinari

Ocupabilitat Àrea de Comunicació

89% 

(AQU 2023) (+1 punt per sobre de la mitjana de les universitats catalanes)

Perfil alumne

Tenir interès per la comunicació social, l'actualitat i el funcionament dels mitjans de comunicació i la seva gestió. També cal tenir facilitat per expressar-se oralment i per escrit; amb capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup.

Admissió i matrícula

La sol·licitud d'admissió s'ha de tramitar a través del Portal d'Admissió. Els candidats es valoraran segons l'expedient acadèmic i les proves d'admissió. 
Es farà l'admissió preferent dels candidats que compleixin els requisits acadèmics d'accés i que s'ajustin més als criteris de selecció.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Selecciona l'any acadèmic
Canvia el teu present.
Crea el teu futur.
 

El 89 % dels nostres alumnes troba feina en acabar els estudis

*Aquesta xifra correspon a la taxa global de l'àrea de Comunicació.

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Per què estudiar aquest doble grau?

Combina els fonaments del periodisme tradicional (investigació, redacció, ètica i anàlisi crítica) amb habilitats especialitzades en creació de continguts digitals (disseny multimèdia, storytelling digital, xarxes socials, SEO i més).

2. Certificació en eines digitals avançades

El pla inclou formació en Big Data, UX-UI, SEO i SEM, disseny gràfic i màrqueting digital, àrees clau en el mercat actual de la comunicació digital.

2. Lideratge i Ocupabilitat: Dissenya el teu Futur

Dissenya el teu Futur és un programa nou d'acceleració de l'ocupabilitat dirigit a estudiants de totes les titulacions de grau de les universitats CEU que busca millorar l'ocupabilitat i facilitar la integració en el món professional, ja que es redueix el temps fins a la primera experiència laboral. Desenvolupat per la Comissió d'Empresabilitat del Consell Assessor d'Ocupabilitat CEU i dissenyat pels futurs ocupadors, aquest programa se centra en el coneixement del mercat laboral i el funcionament de l'empresa.

3. Alta demanda en el mercat laboral

Les empreses, mitjans de comunicació, agències de màrqueting i organismes públics busquen perfils capaços de gestionar la comunicació digital i crear contingut atractiu en plataformes en línia.
La transició cap a mitjans digitals ha disparat la necessitat d'experts en comunicació digital i periodisme adaptat a les noves tecnologies.
 

4. HUB de Comunicació

Creació d'un espai interdisciplinari de comunicació amb quatre àrees d'acció especialitzades: 

• AulaNews: Redacció d'un diari digital multimèdia.
 AulaAgència: Agència de comunicació, publicitat i relacions públiques.
• AulaMedia: Productora audiovisual per a la creació de contingut multimèdia professional.
• AulaThink: think tank de pensament i generació de coneixement i recerca al voltant de l'àmbit de la comunicació.

5. Certificat en Data Journalism i Social Media

El grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals + Periodisme inclou el certificat en Data Journalism i Social Media (24 ECTS en format presencial). El big data ha suposat una revolució disruptiva en la comunicació. Aquest certificat ofereix als alumnes la possibilitat d'adquirir les habilitats que demana el nou periodisme de dades i ser part activa de la nova tendència en comunicació.

Primer
• Periodisme Lab: Redaccions Integrals (3 ECTS)
• Social Media i Community Management (3 ECTS)

Segon
• El Periodisme de Dades (3 ECTS)
• Estratègia de Dades en Mitjans (3 ECTS)

Tercer
• Technological Innovations in Journalism (3 ECTS)**
• Newsroom Dynamics (3 ECTS)**

Cuarto
• Disseny i Visualització de Dades (3 ECTS)
• Social Media Strategies and Metrics (3 ECTS)***

*  Convalidada amb l'assignatura homònima de primer de Periodisme
** Convalidada amb l'assignatura homònima de tercer de Periodisme
** Convalidada amb l'assignatura homònima de quart de Periodisme

6. Programes internacionals

L'International Experience Coventry University és un intercanvi de coneixement i cultura que es materialitza amb treballs en equips internacionals (Online International Learning), estades temporals (short global experience studyfield trip), programes d'Erasmus+ i la possibilitat de dobles titulacions.

Programa University of California, Santa Barbara.
Els alumnes de la UAO CEU tindran l'opció de cursar mòduls vinculats amb els àmbits d'empresa i comunicació, entre els quals destaquen Business Administration, Digital Marketing, Technology Management, Human Resources, Management i Project Management.

*Condicions especials per a estudiants de la UAO CEU

7. Progressive International Development

Nou itinerari d'experiència internacional que fomenta que els alumnes dels graus en comunicació es puguin internacionalitzar des de primer curs fins a quart amb:

  • 1r: Els alumnes viuran una experiència d'interacció i recerca en línia amb universitats del Canadà, Alemanya, el Regne Unit i els EUA.
  • 2n: Explorem la comunicació global mitjançant estades breus a Alemanya, Anglaterra i altres països d'Europa. Oferim una experiència a la Unió Europea (Brussel·les) o a la Unesco (Ginebra).
  • 3r: Preparem els alumnes per al mercat internacional amb la Communication Lab Experience, una estada extraordinària en alguna de les nostres universitats col·laboradores al Canadà i als EUA.
  • 4t: Ampliem horitzons mitjançant el programa Erasmus o mitjançant estades semestrals en una de les nostres universitats partner a Europa o Amèrica.
8. Àrea de comunicació audiovisual

Noves instal·lacions, infraestructures i equips fixos i mòbils per a l'activitat docent. Plató de televisió, estudi de sonorització, estudi de fotografia, taller de ràdio, redacció digital i laboratori d'investigació experiencial.

 

 

Pla d'estudis

1r curs

2n curs

3r curs

4t curs

5è curs

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L'alumne o alumna que obté el títol oficial de graduat en Periodisme + Comunicació i Creació de Continguts Digitals per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

1. Mitjans de comunicació

Periodista en mitjans tradicionals: treballar en diaris, revistes, ràdio o televisió com a redactor, editor, reporter o corresponsal.
Periodista en mitjans digitals: producció de contingut per a plataformes en línia, portals de notícies i revistes digitals.
Editor de continguts multimèdia: gestió i edició de contingut audiovisual i gràfic per a mitjans.

2. Màrqueting digital i publicitat

Social Media Manager: gestió de xarxes socials, planificació d'estratègies i creació de contingut per augmentar la presència en línia d'empreses.
Community Manager: interacció amb les comunitats digitals i gestió de la reputació en línia.
Especialista en màrqueting de continguts: disseny i execució d'estratègies de contingut orientades al posicionament (SEO/SEM) i a la generació de trànsit.
Copywriter: redacció persuasiva per a campanyes publicitàries, llocs web i xarxes socials.
Gestor de campanyes publicitàries digitals: creació d'anuncis i estratègies en plataformes com Google Ads, Facebook Ads o TikTok Ads.

3. Producció de continguts

Creador de contingut digital: desenvolupament de blogs, vlogs, pòdcasts i contingut per a plataformes com YouTube, Twitch o Instagram.
Gestor de plataformes de streaming i vídeo: disseny i gestió de continguts per a plataformes com Netflix, Spotify o YouTube.
Storyteller digital: disseny de narratives atractives per a campanyes o productes digitals.
 

PRÀCTIQUES

Durant l'últim curs del grau es fan les pràctiques obligatòries en empreses, despatxos o institucions dins de l'àrea que prefereixi l'estudiant.

Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d'estudi, permeten aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la formació acadèmica, i afavoreixen l'adquisició de les competències professionals que facilitaran una inserció laboral futura.

El conjunt d'activitats que l'estudiant desenvoluparà durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor o tutora de l'empresa i la persona coordinadora del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l'estudiant tindrà un tutor o tutora acadèmic que farà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir-ne el màxim profit.

Per a més informació, podeu accedir al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

PERIODISME

ARGENTINA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Católica de Argentina 4* AR UCA Spanish
Universidad Católica de la Plata 1* AR UCALP Spanish
Universidad Fasta 2* AR UFASTA Spanish

AUSTRALIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Murdoch University 2* AU MURDOCH Ver requisitos

BÉLGICA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
ISFSC Saint Louis 2 B BRUXEL86 French B1
Artevelde Hogeschool (Gante) 4 B GENT39 English B1
PXL University College 2 B HASSELT22 English B1, (exchange courses), Dutch B2 (degree programs)
Howest Hogeschool 4 B KORTRIJ03 English B2/Dutch B2
Thomas More University College 4 B MECHELE14 English B2

CHILE

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Finnis Terae- Santiago 2* CL FINNIS Spanish
Universidad de Santo Tomás 2* CL UST Spanish
Universidad del Desarrollo 2* CL UDD Spanish

COLOMBIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Pontificia Universidad Javeriana, Seccional Cali 2* CO JAVE Spanish

ALEMANIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn 2 D BONN01 German (expected A2; recommmended B1), English not specified)
University of Technology in Dresden 2 D DRESDEN02 English B1/German B1
Catholic University of Eichstätt 1 D EICHSTA01 English B2/German B1
Zeppelin University (Friedrichshafen) 4 D FRIEDRI01 English B2/German B2
Ilmenau University of Technology 2 D ILMENAU01 German B2/English B2/C1
Johannes Gutenberg - Universität Mainz 2 D MAINZ01 German B1/English B1

DINAMARCA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Danish School of Media and Journalism 2 DK ARHUS10 English C1/Danish C1
Roskilde Universitet 2 DK ROSKILD01 English B2/Danish B2

FRANCIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Institut Catholique de Paris (ICP) 6 F TOULOUSE09 French B2/English B2
Toulouse Catholic University 2* F TOULOUSE09 French B2/English B2
Université François-Rabelais 4 F TOURS01 French B2

IRLANDA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Maynooth University 12* IRL MAYNOOT01 English B2

ITALIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Università degli Studi del Molise 1 I CAMPOBA01 Italian A2/English for several programs and exchange students
Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM 2 I MILANO05 Italian A2/English B1
Università Suor Orsola Benincasa 3 I NAPOLI04 Italian B1
Libera Università Maria Assunta LUMSA 10 I ROMA04 Italian B1/English B1

JAPÓN

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Rikkyo-University College of Intercultural Communication 4 JA CIC English B2

COREA DEL SUR

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Soongsil University 2* KO SOONGSIL English B2
EWHA Womans University 3* KO EWHA English B2 y NOTA PONDERADA EXPEDIENTE 7,5/10 o superior

MALAYSIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Taylor's University 2* MA TAYLOR English B2

MÉXICO

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Anáhuac México 2* MX UAMN Spanish/TOEFL 89 o IELTS 7.0
Universidad Panamericana 2* MX UP Spanish
Universidad Iberoamericana 2* MX IBERO Spanish
Universidad del Valle de Atemajac 2* MX UNIVA Spanish

NORUEGA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Volda University College 4 N VOLDA01 Norwegian A2/English B2

HOLANDA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Hanze University of Applied Sciences, GroningenCOMUNICACIÓN 4 NL GRONING03 English B2
Tilburg University 2* NL TILBURG 01 English B2
HU University of Applied Sciences Utrecht 4* NL TILBURG 01 Dutch B2/ English B2 (requieren certificados según los estudios)

PERÚ

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad de Lima 2* PE LIMA Spanish
Universidad de Piura 2* PE UDEP Spanish

PORTUGAL

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidade da Beira Interior (Covilha) 1 P COVILHA01 Portugués B1
Universidade Catolica de Lisboa (Lisboa) 3 P LISBOA01 (Lisboa) Portugese A2/English B2
Instituto Politecnico de Lisboa - IPL/Escola Superior de Comunicação Social -ESCS 1 P LISBOA05 Portugese B1/English B1

POLONIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Jesuit University Ignatianum in Krakow 2* PL KRAKOW19 Polish B2/English B2
John Paul II Catholic University of Lublin 6 PL LUBLIN02 Polish B1/English B2
Collegium Civitas 3* PL WARSZAW35 English B2

SUECIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Jönköping University 2* S JONKOPI01 TOEFL score of at least 575

REINO UNIDO

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Canterbury Christ Church University 8* UK CANTERB03 English B2
Conventry University 4* UK CONVENTR02 English B2
University of Glasgow Caledonian 12* UK GLASGOW08 English C1 (Consulta los certificados requeridos en la página web de Glasgow Caledonian University)
Liverpool John Moore University 10* UK LIVERPO02 English B2
Sheffield Hallam University 4* UK SHEFFIE02 English B2, IELTS 6.0

ESTADOS UNIDOS

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Catholic University of America 4 US CUA TOEFL 80 IBT
Manhattan College 5 US MC TOEFL 80 (internet based exam), 213 (computer based exam), 550 (paper based exam)
University of the Incarnate Word 2* US UIW TOEFL iBT 79/ Cambridge English Advanced Certificate in Advanced English (CAE)  C1/ TOEIC 650/ IELTS 6.5
University of Missouri - St. Louis 4* US UMSL TOEFL minimum iBT score:  61 (PBT: 500, CB: 173) IELTS minimum score: 5.5
Saint Thomas University Houston 2* US UST TOEFL 550
Western Kentucky University 2* US WKU English
Whitewater University, Wisconsin 2* US UWW TOEFL 500 (pBT)/61 (iBT)/ IELTS 5,5

URUGUAY

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Católica de Uruguay 2* URY UCU Spanish
*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1r CURS

11.367 €*

*Preu vigent per al curs 2025-26

Les quotes d'honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d'ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l'única prestació correlativa al pagament d'aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l'estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d'avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L'obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades substitueix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l'inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l'estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l'interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s'hagin d'aplicar.

RESERVA DE PLAÇA

Un cop l'admissió hagi estat favorable, es podrà fer una reserva de plaça a la Universitat Abat Oliba CEU, que garanteix una plaça a la carrera en espera de superar les PAU* o altres requisits d'accés, fent el pagament de 1.500 € (que es descomptaran del preu total del curs).


*La reserva de plaça serà efectiva exclusivament per a la convocatòria ordinària (juny) de les proves d'accés a la universitat. La persona candidata que no les hagi superades (o que no hagi superat altres requisits d'accés en la convocatòria de juny), però hagi abonat la reserva de plaça, tindrà prioritat en la matrícula de setembre en cas que la Universitat disposi de places en la titulació sol·licitada.


Desistiment de reserva: s'ha establert fins al 21 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.**


**Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva de plaça, l'import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

  • pagament únic

    La realització del pagament únic comporta un descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    Pagament fraccionat de la matrícula en cinc quotes per curs.

 

  • pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial amb CaixaBank al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

  • Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.

    - Banc Sabadell

    - CaixaBank

    - Banco Santander

    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.
     

MÉS INFORMACIÓ

Contacta amb el Servei d'Informació si vols que et fem un pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
[email protected]

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L'estudiant ha de tenir interès per la comunicació social, l'actualitat i el funcionament i la gestió dels mitjans de comunicació.

També ha de tenir facilitat per expressar-se oralment i per escrit, per analitzar i diagnosticar problemes i proposar solucions; cal que tingui capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i d'abstracció, sociabilitat, una visió àmplia del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

També és important i necessari que conegui un altre idioma (preferentment l'anglès) i que tingui aptitud per a la comunicació.

OBJECTIUS

  • Formar periodistes amb rigor ètic: garantir una pràctica professional basada en la cerca de la veritat, la responsabilitat social i la independència.
  • Fomentar habilitats de recerca: ensenyar tècniques d'investigació i anàlisi crítica per produir informació veraç i de qualitat.
  • Capacitar en redacció i comunicació efectiva: dominar l'escriptura en diversos gèneres periodístics, des de reportatges fins a entrevistes i cròniques.
  • Conèixer eines digitals avançades: aprendre a utilitzar software d'edició, disseny i plataformes de gestió de contingut (CMS) com WordPress.
  • Comprendre l'ecosistema digital: analitzar les dinàmiques de les xarxes socials, el comportament dels usuaris i les tendències del mercat digital.
  • Dominar el màrqueting digital: aplicar estratègies de SEO, SEM i anàlisi de mètriques per maximitzar la difusió de continguts.
  • Desenvolupar narratives innovadores: crear històries atractives per a formats digitals com blogs, vídeos, pòdcasts o realitat augmentada.
  • Explorar el disseny de contingut multimèdia: produir contingut visual, audiovisual i interactiu que capti l'atenció de les audiències modernes.
  • Preparar professionals per a l'era digital: entendre com les tecnologies emergents, com la intel·ligència artificial o el big data, estan transformant el periodisme i la comunicació.
  • Fomentar la versatilitat tecnològica: aprendre a treballar amb eines d'anàlisi de dades, edició de vídeo i disseny gràfic aplicats al contingut digital.
  • Entendre l'impacte de la comunicació: analitzar el paper dels mitjans i la comunicació en la formació de l'opinió pública i la societat.
  • Desenvolupar estratègies comunicatives efectives: dissenyar plans de comunicació i creació de contingut que responguin a les necessitats d'empreses, institucions i audiències.
  • Preparar per a un entorn competitiu: dotar els estudiants d'un perfil professional molt sol·licitat, que combini habilitats tradicionals i digitals.
  • Fomentar l'emprenedoria: capacitar per a la creació de projectes propis, com mitjans digitals, blogs, agències de comunicació o canals en plataformes emergents.
  • Promoure la capacitat d'anàlisi: reflexionar sobre els desafiaments ètics i socials del periodisme i la comunicació digital.
  • Estimular la creativitat en la resolució de problemes: trobar solucions innovadores per a problemes comunicatius en contextos empresarials o socials.
  • Crear continguts adaptats a múltiples formats: televisió, ràdio, premsa escrita, xarxes socials, blogs i plataformes de streaming.
     

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL

Innovation Lab