🎓 Grau en Educació Infantil | Universitat Abat Oliba CEU

El grau en Educació Infantil de l’Abat Oliba CEU ofereix contacte directe amb la professió des del primer curs a través de les escoles de la fundació.

girl
Grau en Educació Infantil
Denominació / Àrea acadèmica

Grau en Educació Infantil
Educació i Humanitats

Durada

4 anys

Crèdits / Places

240 ETCS / 40 Places

Certificació oficial de qualitat - AQU

Desenvolupament professional

Programa
d’immersió escolar

Satisfacció

95,8%

(AQU 2023) (+ de 8 punts sobre la mitjana de les universitats catalanes)

Perfil alumnes

Tenir interès per l'educació i valorar la professió docent com una vocació al servei de la persona i del bé comú.

Admissió i matrícula

La sol·licitud d'admissió s'ha de tramitar a través del Portal d'Admissió.  Els candidats es valoraran segons l'expedient acadèmic i les proves d'admissió. Es farà l'admissió preferent als candidats que compleixin els requisits acadèmics d'accés i que s'ajustin més als criteris de selecció.

calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Selecciona el any acadèmic
Grau en EDUCACIÓ INFANTIL
 

Contacte directe amb la professió des del primer curs del grau amb el programa d’immersió escolar

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Ocupabilitat

La taxa d'ocupació d'Educació Infantil és del 95,8 % (+ 8 punts per sobre de la mitjana de les universitats catalanes AQU 2023).

2. Lideratge i Ocupabilitat: Dissenya el teu Futur

Dissenya el teu Futur és un nou programa d'acceleració de l'ocupabilitat per a estudiants de totes les titulacions de grau de les universitats CEU que busca millorar l'ocupabilitat i facilitar la integració en el món professional reduint el temps fins a la primera experiència laboral. Desenvolupat per la Comissió d'Empresabilitat del Consell Assessor d'Ocupabilitat CEU i dissenyat per futurs ocupadors, se centra en el coneixement del mercat laboral i el funcionament de l'empresa.

3. Experiència

La Universitat Abat Oliba CEU ofereix un pla d'estudis sòlid, profund i professional, resultat de la suma d'experiències educatives universitàries viscudes tant a l'àrea d'Humanitats com a les escoles de magisteri de Vigo i Sevilla, més als centres escolars del CEU repartits per tot el territori nacional.

La finalitat d'aquest grau és oferir una formació integrada i completa, per tal que els mestres aconsegueixin no només una qualificació tècnica i centífica elevada, sinó també una capacitació pedagògica i didàctica que els permeti ser docents i educadors excel·lents, i mestres que sentin l'educació com una vocació.

4. Curs intensiu de preparació per a l'accés als graus d'Educació 

Curs intensiu de lògica/matemàtiques i de llengua catalana per superar la prova d'aptitud personal (PAP), requerida per accedir als graus en Educació Infantil i Educació Primària.

5. Programa d'immersió escolar

Des del primer curs de la carrera, els alumnes participen directament en les activitats que se desenvolupen en centres educatius de la Fundació Abat Oliba, cosa que els permet tenir un coneixement pràctic de la funció docent i de tot el que envolta l'exercici de l'ensenyament.

  • observació sistemàtica de classes reals
  • assistència a juntes de planificació i avaluació
  • entrada a les classes dels professors de didàctica, de manera que puguin observar i fer el que ells mateixos ensenyen
  • xerrades amb mestres amb diferents graus d'experiència sobre les seves motivacions, dificultats, reptes, etc.
  • visites i excursions a centres culturals i esportius per conèixer els departaments pedagògics i les activitats que s'hi duen a terme
  • col·laboració en l'organització i realització de festivals de fi de curs, festes tradicionals com Sant Jordi, la Castanyada, Nadal, etc.
6. Jornades i seminaris

• Education TALKS: trobades dinàmiques i innovadores concebudes per propiciar una reflexió de caràcter global sobre formes i mètodes d'ensenyament nous.
• EDUCongress: dirigit a professionals de l'educació que treballen afavorint el desenvolupament dels nens.

7. Programa de competències CEU ePlus

Model docent basat en la formació pràctica i personalitzada que permet vincular els coneixements teòrics amb la praxi professional, mitjançant estudis de casos i experiències reals, tallers i seminaris pràctics.

Inclou visites a empreses i centres de producció nacionals i internacionals mitjançant stages.

8. Progressive International Development

Nou itinerari d'experiència internacional que fomenta que els alumnes dels graus d'Educació puguin internacionalitzar-se des de primer curs fins a quart amb activitats de col·laboració internacional, intercanvis acadèmics de professorat i alumnat, participació en projectes d'investigació internacionals i proposta d'estades breus o llargues a universitats estrangeres.

1r) Els alumnes viuran una experiència de recerca en línia amb experts en educació de l'àmbit europeu.
2n) Oferim una primera experiència internacional, participant en esdeveniments de l'àmbit de l'educació d'abast mundial.
3r) Preparem els alumnes per als reptes més recents mitjançant el programa de pràctiques i estudis internacionals a Anglaterra, Irlanda i Finlàndia.
4t) Ampliem horitzons amb el programa Erasmus, o amb estades semestrals en una de les nostres universitats partner als Estats Units i Europa.
 

 

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L'alumne o alumna que obté el títol oficial de graduat en Educació Infantil per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

  • centres educatius (infantil)
  • centres assistencials (població marginal, integració, etc.)
  • gabinets de psicologia i logopèdia
  • docència i recerca
  • llars d'infants
  • educació en l'àmbit hospitalari
  • centres culturals i formació d'adults
  • empreses de serveis educatius
  • professors de religió*

(*) En cas de cursar les assignatures per a l'obtenció de la Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica - DECA.

PRÀCTIQUES

Durant l'últim curs del grau es fan les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l'àrea que prefereixi l'estudiant.

Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d'estudis, permeten aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la formació acadèmica, i afavoreixen l'adquisició de les competències professionals que facilitaran una futura inserció laboral.

El conjunt d'activitats que es desenvoluparan durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor o tutora de l'empresa i la persona coordinadora del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l'estudiant tindrà un tutor o tutora acadèmic que farà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir-ne el màxim aprofitament.

Per a més informació, accediu al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

ARGENTINA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Católica de Argentina 4* AR UCA Spanish
Universidad Católica de la Plata 1* AR UCALP Spanish
Universidad Fasta 2* AR UFASTA Spanish

AUSTRIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
The University of Graz 1* A GRAZ01 German B2/English B2

AUSTRALIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Murdoch University 2* AU MURDOCH Ver requisitos

BÉLGICA

CHILE

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Finis Terrae - Santiago 2* CL FINNIS Spanish
Universidad de Santo Tomás 2* CL UST Spanish
Universidad Finis Terrae 2* CL FT Spanish
Universidad del Desarrollo 2* CL UDD Spanish

FRANCIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Toulouse Catholic University 2* F TOULOUSE09 French B2/English B2

IRLANDA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Maynooth University 12* IRL MAYNOOT01 English B2

ITALIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Università degli Studi di Foggia 2 I FOGGIA03 Italian B1/English B1
Libera Università Maria Assunta LUMSA 10 I ROMA04 Italian B1/English B1

MÉXICO

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Anáhuac México 2* MX UAM Spanish/TOEFL 89 o IELTS 7.0
Universidad Panamericana 2* MX UP Spanish
Universidad Iberoamericana 2* MX IBERO Spanish

NORUEGA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Volda University College 4 N VOLDA01 Norwegian A2/English B2

PERÚ

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad de Piura 2* PE UDEP Spanish
Universidad Católica San Pablo 2* PE UCSP Spanish

PORTUGAL

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias 3* P LISBOA52 Portugese B2/English B2

POLONIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
The Pontifical University of John Paul II in Cracow 2* PL KRAKOW08 Polish B2/English B2
Jesuit University Ignatianum in Krakow 2* PL KRAKOW19 Polish B2/English B2
John Paul II Catholic University of Lublin 6 PL LUBLIN02 Polish B1/English B2
Nicolaus Copernicus University 1* PL TORUN01 English B1

SUECIA

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Jönköping University 2* S JONKOPI01 TOEFL score of at least 575

REINO UNIDO

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Liverpool John Moore University 10* UK LIVERPO02 English B2
Sheffield Hallam University 4* UK SHEFFIE02 English B2, IELTS 6.0

ESTADOS UNIDOS

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Catholic University of America 4* US CUA TOEFL 80 (IBT)
University of the Incarnate Word 2* US UIW TOEFL iBT 79/ Cambridge English Advanced Certificate in Advanced English (CAE)  C1/ TOEIC 650/ IELTS 6.5
Saint Thomas University Houston 2* US UST TOEFL 550

URUGUAY

universitat places Cod. Universidad Requisits d'idioma
Universidad Católica de Uruguay 2* URY UCU
*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1r CURS

7.275 €*

*Preu vigent per al curs 2025-2026

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

RESERVA DE PLAÇA

Un cop l'admissió hagi estat favorable, es podrà fer una reserva a la Universitat Abat Oliba CEU, que garanteix una plaça a la carrera en espera de superar la selectivitat o altres requisits d'accés, fent el pagament de 1.500 € (que es descomptaran del preu total del curs).

*La reserva de plaça es serà efectiva exclusivament per a la convocatòria ordinària (juny) de les proves d'accés a la universitat. La persona candidata que no les hagi superades (o que no hagi superat altres requisits d'accés en la convocatòria de juny), però hagi abonat la reserva de plaça, tindrà prioritat en la matrícula de setembre en cas que la Universitat disposi de places en la titulació sol·licitada.

 

Desistiment de reserva: s'ha establert fins al 21 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.**

**Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva de plaça, l'import restant de la titulació es podrà efectuar de les maneres següents:

  • pagament únic

    El pagament únic comporta un descompte del 3 % de l’import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    Pagament fraccionat de la matrícula en cinc quotes per curs.

  • pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial de CaixaBank al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

 

  • Nou finançament especial

    Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.

    - Banc Sabadell

    - CaixaBank

    - Banco Santander

    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

MÉS INFORMACIÓ

Contacta amb el Servei d'Informació si vols que et fem un pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
[email protected]

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L'estudiant ha de tenir interès per l'educació i valorar la professió docent com una vocació al servei de la persona i del bé comú, tal com ha estat entès en la majoria de tradicions culturals, particularment la nostra. Així mateix, ha de sentir inclinació cap al bé propi dels nens de les edats que corresponen a l'etapa d'educació infantil, sense la qual difícilment podrà assumir les dificultats inherents a la feina docent en aquesta etapa de creixement.

Ha de disposar de capacitats intel·lectuals que s'ordenin principalment en el que és concret, amb vista a adaptar-se després a les condicions cognitives dels seus alumnes, i en el que és pràctic, amb vista a saber adaptar convenientment els mitjans didàctics de manera que s'assoleixin amb eficàcia els objectius d'aprenentatge pretesos.

D'altra banda, l'estudiant ha de tenir facilitat per a la comunicació, no només per mitjà de la paraula oral i escrita, sinó a través d'altres mitjans que obtinguin una resposta activa dels alumnes, com la música, el dibuix, etc. També ha de saber col·laborar en equip, ja sigui en tasques concretes de docència com en àmbits institucionals més complexos, com ho són els centres escolars.

Una condició important de l'aspirant a ser educador o educadora de l'etapa infantil ha de ser la capacitat de mediació i solució de conflictes, tant a l'aula com també en altres àmbits de la comunitat educativa. En particular ha de saber comunicar-se amb les famílies, respectant en tot moment el caràcter subsidiari de la feina de l'escola respecte a la dels pares.

OBJECTIUS

  • Disposar d'un coneixement sòlid dels fonaments històrics, filosòfics, psicològics, pedagògics i didàctics de la tasca educativa, del nen de 0 a 6 anys i de la institució escolar.
  • Disposar d'un coneixement sòlid dels continguts de les diferents disciplines pròpies de l'educació infantil.
  • Disposar d'una formació pràctica i aplicada de la didàctica particular pròpia de cada àmbit disciplinari i de l'organització escolar.
  • Desenvolupar competències que permetin treballar amb professionalitat i eficàcia, tant individualment com en equip, pel bé dels alumnes, atenent les circumstàncies de cadascú, sempre en col·laboració subsidiària amb la tasca educativa dels pares.
  • Desenvolupar competències que permetin actualitzar de forma permanent els coneixements i habilitats, particularment davant dels canvis que experimenta la societat de la informació.
  • Desenvolupar competències que permetin situar-se de forma constructiva i professional dins de l'entorn escolar i sociocultural, particularment pel que fa a la relació escola i família.
  • Desenvolupar competències científiques que permetin fer aportacions noves a la pedagogia en qualsevol dels seus àmbits.

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL